Ett blogginlägg...

Har ju liksom glömt av det igen...
 
Har suttit med att få in min Googlekalender i min Monzilla mail... Det tog sin tid vill jag lova. Skam den som ger sig. Klockan 01:30 natten till igår fick jag till det. Mycket nöjd :)
 
Uppdatering av förrgår...
Ingen Varreridning. Koncentrerade mig på Mercy som förr övrigt varit på helvetes jäkla humör i två dagar.
Han fick på sig sadel och träns och sedan tog jag "gummisnodden", eller halsförlängaren som den egentligen heter, som en lättare inspänning.  Fäste den i sadelgjorden under magen. 
Fick en helt avslappnad häst - men inte helt utan protester i början. Efter detta pass fick han vetekudden över bakdelen, lite massage och lite ryggstrech. Han så så nöjd och tillfreds ut då vi klara för dagen. Liten giva med Betfor och han var i himmelriket :)
 
Mercy - mitt hjärta
 
Igår fick sig Varre en tur ( och retur) i sällskap av Harm (och Elise givetvis) i kolsvart mörker innan vi var hemma vid stallet igen.
Total strcka blev ungeför 8 km (nästan 4km till dit där vägen blir asfalterad innan campingen- där vi vände) på supertaggade hästar som fick ösa på med lite extra galopp i uppförsbackarna. Verkligen jättehärligt. Skönt också eftersom man ser bilarna så långt i förväg när det är mörkt ute, man blir inte lika överraskad som i dagsljus.
 
Idag blir stallet en något senare tilldragelse då jag ska träffa min rådgiare på Trygghetsrådet kl 14:30...
 
Until we meet again...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vonne

Låter härligt med en avslappnad uteritt, något jag faktiskt kan sakna riktigt mycket ibland. Den där härliga känslan man får i kroppen efter en tur är obeskrivligt skön! Så kul att höra att det är fart på Varre än. Kram!

2014-01-07 @ 12:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0