update...

Herre jistanses... Om man ser till bloggen verkar det inte hända så mycket...men det är inte hela sanningen :)
 
Just nu har jag en hel del på ång i jobbväg.
en anställningsintervju igår, en till inbokad på torsdag.
Igår ringde ett bolag, som hittat min profil på Monster,  och vill träffa mig. En fd kollega tipsade mig om en bekant som behöver " en sån som jag" så honom ska jag ringa. Min gamla arbetsgivare hörde jag ville träffa mig i nästa vecka och i dag ringde hennes kollega och undrade om jag möjligen var intresserad av ett konsultuppdrag som Agdakonsult... Vi får se vart detta tar vägen. Spännande är det och nervöst kan jag lova för att inte säga svårt.
Jag vet ju vad jag kan, men hur förmedlar jag det? Är det fel att önska? Att säga mitt drömjobb vore ... osv? Jag vill givetvis ha ett jobb med arbetsuppgifter som jag trivs med, arbetskollegor som jag jag gillar och kan samarbeta med, att min chef är bra på att fördela arbetet m.m... och självklart vill jag ha en rimlig lön för det arbete jag skall utföra... EEtt visst mått av "kräsenhet" är nog bra, men hur kräsen får man vara? Man pratar om att  Företaget investerar i en då de anställer. Men det gör ju även den som söker ett jobb - lite olika grad, beroende på vad man vill och vart man vill såklart. Såklart att man vill att det ska kännas rätt i magen på båda sidorna av bordet, men hur lätt är det att skilja fjärilarna åt när man sitter där?
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Där ser du...att löser sej nog snart för dej, men förstår att du får huvudbry, säger bara LYCKA TILL.
Kramen.

2014-01-23 @ 10:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0