Gott slut 2015....

.... och ett gott nytt 2016....
 
Årets sista dag. Känner ingen omvälvande och spännande känsla inför 2016 direkt.
Det enda jag känner så här inför ett nytt år är ren och skär ångest. Ytterligare ett år framför sig. För man blir äldre , mer bekväm, stelare och känslan av tråkigare. Ja, jag vet att man måste jobba med de där bitarna. Bara det gör att det blir än tristare att kika in i 2016... Jag vill inte ha mer jobb - jag vill ha mindre jobb och mindre stress...
 
Burken.... ni vet den där jag skrev om för några år sedan.... den där man skulle lägga i en massa lappar om bra saker som händer under året. Den står där - utan så mycket som en endaste lapp. Idag känner jag att jag hade behövt den där burken - full med bra-saker-lappar som hänt 2015 - även 2014 hade varit okej faktiskt. Visst måste det ha hänt bra saker även i det pytte-lilla?
 
Men jag har fått fira mitt barnbarns ettårsdag i augusti. Båda mina döttrars födelsedagar den ena 19år i maj och den andra 25 år - i augusti. Även jag hade den äran i slutet av juli. Maken blev också han ett år äldre i oktober. 
Jag åkte på kurs med Mercy i slutet av augusti. Jag påbörjade min inre resa i Mindfulness.
Jag har fått fira jul med nästan hela min familj. 
 
...
Ja, det finns många tillfällen till skratt under ett år.
Jag brukar försöka ta vara på dem.
För som det gamla ordspråket säger; "ett gott skratt förlänger munnen" (vet dock inte vem som myntade detta  -det kan ha varit min man) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0