Fredagstrött

vilket gjode att jag inte orkade skriva ngt. Malin ringde och valde komma hem denna helg. Det kändes jätteroligt även om det var andrahandsvalet att komma hem :). Hade inte Svante åkt till Åre hade hon nog stannat kva på den södra sidan av Stockholm.. Nåväl, Det var sååååå nära att honföljde med upp till stallet och red ut med mig. Men sedan nä det väl kom till kritan var det viktigare att stanna hemma och kolla på Lets Dance. Malin har ju aldrig varit särskilt hästbiten. Malin åkte konståkning i många år men la av då det trasslade lite ekonomiskt då hennes pappa och jag separerade. Synd att det blev som det blev, för bortsett från att jag är partisk (som sagt är jag ju hennes mor :)) så var hon riktigt duktig.
Nu minnsan fyllda 18 med sista året på gymnasiet och redan flyttat (typ) hemifrån tillsammans med sin Svante.

Stalltjänstgöring i form av utsläpp på morgonen, sedan vaccinering mitt på dan spruta nr 2 i omstarten av "grunden" på både Pippi (Ankis pålla) och Varre. Åkte från jobbet vid 10.30 och var tillbaka till saltgruvan vid 12.30.

Vända nr 3 till stallet vid 18-tiden då jag tog svängen förbi Granngården och bytte isbrodden som blev tok i torsdags.
Red till "tanterna" med Sandra och Pepci i det slabbiga väglaget.
Vi fodrade hästarna vid 20.20 då jag fick ett SMS från min älskade make att maten var klar :)



Har precis kommit hem från Hööks, där jag köpte Glucosamin (äntligen) och en ny hjälm. Inte den snyggaste, men ok för priset iaf och den var skönast att ha på sig. La det där med fåfängan på hyllan i affären och lämnade den kvar där...
N har precis stämt träff i stallet kl 13 med Paulina (som ska komma till oss i stallet för ett besök:)) och Vonne. Nu ska jag köpa semlor till oss alla utom Vonne som tänker överge mig i vassen till sommaren. Jag kommer att ensam få tampas om en plats bland alla änder denna sommar är jag rädd :) om jag inte lägger mig under kniven.. haha...
Nu ska jag frossa!
CU!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0