lördagen är schluuut...

Japp så är det. Melodifestival som i mitt tycke gick av stapeln under ALL kritik.. Inte nog med att det var ett uruselt startfält så är jag YTTERST tveksam till hur röstningen går tillväga. Jag menar om det har ringt  in ca 900.000 röster och av dessa är det ca 1 miljonkr som gått till Rädda Barnen... Hmmm.... det  var ju det dyrare numret.. Ingen mer än jag och min man som undrar över var ytterligare ca 2 milj kr stagit vägen? på EN tävling... Varför talas det ingenting om var dessa pengar hamnar? Vad kostar det..... Vi säger att teleoperatören tar 69 öre per SMS...  Vem tar resten? Var redovisas detta? Det är ju trots allt ett program som sänds under Public Services och vi betalar TVlicenser... jag menar nu inte att det är galet att ge Rädda Barnen ett bidrag, tvärs om... Men vart tar resten av pengarna vägen?

Bortsett från detta tycker jag att "skallePer" :) (Henrik Dorsin från Parlamentet) han var bäst och jag som inte ens gillar den  karln... Säger det en del om startfältet?
Letade efter veckans bidrag där han hade sitt framträdande på ett äldreboende, men tyvärr utan framgång.

Nedan ett bidrag av Henrik Dorsin... så vackert... inte ett öga är torrt;)


Hade ställt telefonen för väckning till hoppningen i SVT1 kl 22.20...  Vilket var tur eftersom jag hade hunnit somna.
Mitt i Walander så R gick upp och kollade klart på Oscars TV och lät mig utan strid ta kommandot över Tvn inte illa ...
   Jobbigt läge för Helena Lundbäck när tygeln gick av...  och sambon sitter och skrattar mitt i bild... Hoppas det var för att det trots allt gick bra.
Nu ska jag sova sju kvart i timmen till jag ska upp och släppa ut pållarna o morgon bitti.
/A

Kommentarer
Postat av: Vonne

Dorsin är grym! Thommy och jag var och såg honom,han höll låda under två timmar helt själv!!

Jag gillade faktiskt Mollys balad igår, och EMDs låt var väl ok.

2009-02-22 @ 10:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0