Rubrik???

Nu har jag inte ridit på en vecka. 
Det är inte bara hästen som behöver vila...
Varre verkar rastlös men jag orkar bara inte sitta på en FÖR pigg häst när jag själv är så trött att den ena huvudvärken avlöser den andra. Det är bättre att avstå en att behöva känna att jag inte orkar och få avsluta. Rätt eller fel tänk i det här läget vet jag faktiuskt inte om det finns. Men ska man tänka säkerhet så ska man inte rida om man inte är helt 100, det kan ju hända olyckor som man kanske kunnat undvika om man varit skärpt. Dumt att chansa.
Det är iaf bättre med vila nu än i sommar då det faktiskt går att rida ordentligt.


Varres ena Elitbrodd har gått av i tån på ena bakskon så nu har hon inga tåbrodd alls bak.
Undrar vem som gav dom namnet Elitbrodd egentligen, hur mycket elit och kvalitet är det när de går av? Eller säljer Granngården "fake"? Nu kan jag inte skruva i ny brodd i hålet eftersom hela gängningen är kvar. Varre som behöver dessa tåbrodd så väl.

För dig som inte vet vad en brodd är så ser de ut så här och man skruvar alltså fast dem i hästskon. (kallas även för "isbrodd")
   


Varres brodd har alltså gått av mellan gängorna och det som ser ut som en "platta" (elitbrodden), så gängorna sitter kvar i broddhålet.

Det finns även "gräsbrodd", de saknar den hårda kärnan i och har lite olika höjder och  varianter.
Naturligtvis används dessa endast under de förhållanden då man verkligen behöver dem, hoppning på gräs mm.
Men det gäller ju  för "isbrodden" också.

    

Hoppsan, nu blev det visst en väldigt snabb broddlära :)
hehe..


BTW så är jag iaf färdig med det jag kan när det gäller Årsredovisningen! *Jihoooo* . Nu väntar revisorn och jag på herrarnas verksamhetsberättelse och Bolagsstämmoprotokoll. Som vanligt har jag levererat i tid och får vänta på andra för att det ska kunna bli klart någon gång. Utan dessa handlingar kan jag inte skicka iväg ÅR till Bolagsverket.

Nu är jag helt i fas med mitt arbete så jag kan vara ledig to, fre i sportlovsveckan med GOTT samvete (men det har jag ju alltid iofs :)).

Fantasilös rubrik.. jaaa, jag vet.

Ha en bra dag,  för  det tänker jag ha nu när huvudvärken är borta (tog en Ipren:))
/Anna


Kommentarer
Postat av: Vonne Lindell

Lustigt att det hände nu, Hasse (hovis) berättade sist för mig att han fick köpa elit brodd förut för att dom vanliga var slut.Och han hade haft just det problemet med dom, att dom gått av! Det måste vara något tillfälligt parti som der är fel på, eller?

2009-02-19 @ 11:21:30
Postat av: Josefine

tacka vettja de vanliga broddarna de håller ;]

Fast våran hovis har börjat med nått nytt han med, så nu har våra hästar förgyllda "guld" broddar :S



Har aldrig vart med om att broddar gått av sådär :S

2009-02-19 @ 14:36:28
URL: http://Http://www.metrobloggen.se/Mickla
Postat av: FREJA LINDSKOG

Nu vet man lite mer om broddar ;)

2009-02-19 @ 20:58:10
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0