...Hoppsansa...

Vonne är mycket modigare än jag! Jag blev riktigt imponerad över hur mycket hon vågade idag.

Idag arbete över bommar på volten, båda fick vi blodad tand. Letar nu efter en instuktör som kan tycka att det är roligt att instruera 2 "damer" i 40-årsåldern som är extremt fega. Vi har ett namn som vi uttalade i kör mer eller mindre. Hoppas att hon är intresserad... Vem vi tänkte på? Hehe...  Det kommer att presenteras senare :-) dvs Om-ifall-att hon kan tänka sig att åta sig uppdraget, vi lägger ju trots allt våra liv i hennes händer :-)

Så här la vi upp träningen idag;
Bas 1. Allt ska gå att trava över!
Bas 2. Det ska gå att korta och länga stegen och rida i olika tempon och gångarter

4 Travbommar på böjt spår (ca 140cm mellan bommarna)

3 Galoppbommar på böjt spår (ca 730cm mellan bommarna) Mittenbommen ngt högre än de två yttersta som låg direkt på marken, givetvis går det utmärkt att rida dessa i trav :-)

En låg sockerbit i A-volten och en högre sockerbit längs med medellinjen ungefär vid "I"
Prova att rida med olika tempon och steglängd. Så här på ett ungefär såg det hela ut :-)
Roligt var det.



Tack o lov startade bilen så vi kunde ta oss från stallet... Har liiite problem med just den biten den senaste tiden. Ett enda rackel är vad den är. Vet inte om jag törs ta den då vi åke till Borlänge och hälsar på mor o far.
  Malin och Svante kikade in och åt middag och Malin öppnade sina julklappar, Svante (stackarn) är dock inte riktigt klar eftersom jag inte har den blekaste aaaaaning om vad jag ska köpa och varken han eller Malin kan säga något...  Ett par gummistövlar kanske? eller ett par diskhandskar så han kan hålla i de där spindlarna han gillar?
Jag fick en brun, jättefin kofta av Malin som kommer att bli en ny favorit.
Svante tog med sig Malin och åkte, vette katten när man får se dom nästa gång :-(
Jakob blir kvar i natt också.
Har haft vansinnigt ont åt ryggen hela dagen och kan inte förstå varför, hoppas bara att det släpper till i morgon.
Jag får ett riktigt gräsligt humör när jag har ont
Ojjjj... klockan tickar på och jag har inte somnat ännu! Fantastiskt... Men nu är det dags!

Sov Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0