inte så kul Skärtorsdag

... Satt på jobbet  till kl. blev nästan blev 18... Så jag missade flighten till Blåkulla och jag som hade gjort såna förberedelser... Skulle ha arbetat halvdag egentligen, men så blev det inte. Men cheferna gick vid 14.30 och butiken stängde kl 15 och kvar satt jag... Stackars lilla jag... Alla hade hunnit med att göra sin arbeten klara förutom jag, eftersom jag suttit med "Pigge & Gnidde" många timmar denna vecka...

Pigge & Gnidde

Elin skulle fixa båda hästarna idag så jag kunde få jobba färdigt. 
Elin ringer mig då jag sitter med avstämningar och säger att Varre tappat en framsko när dom var ute på Ängsholmen och red... Tack för den... Hur lätt är det att få tag i en hovslagare nu? Jag skickade ett SMS till Hasse men han har inte svarat ännu. Jag känner "sådär" för att ringa. Jag respekterar andras rätt till ledighet väldigt mycket. Det är kanske inte riktigt rätt att säga så men då jag ser min egna lediga tid som väldigt värdefull så utgår jag ifrån att även andra ser sin fritid på samma sätt som jag. Nåja, han hör väl av sig om han kan, det har han ju gjort förr.

Långfredag....
Har frågat Sandra om hon kan slå på skon (hade en uppsättning i skåpet). Den skon behöver inte riktas mer än bara så att den blir rak, och det är verkligen inte mycket.  Men det blir inte förrän i em. Sandra skulle i väg och hopptävla med Mr Boki... Modiga Sandra! Jag skulle oxå vilja våga... Blir så avis :(

Om nu inte Sandra fixar att få på skon, så känns hela helgen förstörd... Vi hade planerat att rida till Bogesund en dag och jag skulle träffa Eva och rida ut en dag. Sedan ville Sara komma upp och hälsa på och se Varre riden och kanske rida själv(?)...
Det skulle vara nyttigt för mig om hon kunde tipsa lite... Men nu får vi C hur det blir med D.



Sandra i fikatagen ;)

Nu ska jag ta e powernap. Var uppe före tuppen i morse, fodrade hästarna och släppte ut dom. Sandra skulle ringa då hon lättade från "Långt-bort-i-skogen"...
..... Later!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Självklart ska man respektera andras ledighet, men med tanke på att hästen skoddes dagen innan och det var arbetsdag igår så tycker jag man kan ringa och höra.Han måste ju vara mån om sina kunder.Men jag kanske begär för mycket?

2009-04-10 @ 11:01:41
Postat av: Sara

Håller med inlägget ovan... Hoppas på en sko så vi kan häsla på!

2009-04-10 @ 21:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0