Kort arbetsdag o pållan

Underbart, och jag ahnn göra det jag bestämt att jag skulle hinna med. Var på jobbet kl7 och lämnade detsamma vid 11.15.. skitskönt! Upp till stallet med MC Donaldslunch till mig och Vonne.

Varre skulle få gå i en ngt större hage idag innan vi i morgon skulle släppa henne i storhagen... men si hon skötte det helt själv genom att hoppa över staketet och springa som en tok (enl. Vonne)  med höga benlyft och hingstnacke... Det vara bara att släppa in Doris i hagen så det kunde bli lite lugn och ro... Stackars Vonne som var den som fick ta tag i det hela. jag försökte kompensera det med lunchen ;)

Åkte till Täby stall o foder och införskaffade stroppy mare (innehåller munkpeppar) som är kanon... Hittade även ett par nya jodphurs som satt perfekt, Jag har haft dom på länge och inte en tillstymmelse till skavsår ;)

Red på ridvolten idag, inget mastodontpass men jag var där... Varre uppförde sig över förväntan bra måste jag säga, jag trodde hon skulle vara helt odräglig, men var helt tvärs om. Hon upphör aldrig att förvåna den damen :D

Efter denna korta ridtur på volten belönades Varre med en dusch... Nu luktar hon gott i natt iaf.
Nu ska vi gå till ett par bekanta lite längre bort efter gatan och fira Valborg.



Sidney v ar med på Vonnes och min picnic i det "gröna"

Mina tassar........... hahah

Vonnes ena tass ;)


Kommentarer
Postat av: Vonne

Det sr ut som jag har klumpfot!;)

2009-04-30 @ 23:16:13
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0