Jaha...

Då var det bestämt att vi ska få in en "ny-gammal" medlem i RF. Visserligen på prov.
Hur man nu kan ens föreslå det om man tagit det vi sagt om denna person på allvar (någonstans måste det ändå finnas en viss tveksamhet eftersom hon får prova i 3 månader innan vi fattar ett beslut om hon ksa vara kar eller inte) Inget skitsnack, bara hur jag har upplevt den tid som gått och om varför jag beslutade att bryta med denna person. Hon är fortfarande likadan, men om detta råder det olika meningar. Så ett majoritetsbeslut blev fattat, även om vi inte fått rösterna presenterade för oss.
Men jag gillar inte andra delar i detta lilla avtal...
Att hon kommer tillbaka in i RF, får jag vackert finna mig i.
Men jag har börjat leta efter andra stallplatser. Dyker något annat upp i prisklass med vad jag klarar på 2 hästar så flyttar jag...

Jag kan inte för liv förstå att man vill komma in i en förening till vilket pris som helst. Hon har fått sådana restriktioner om hur man ska uppföra sig och andra specialvillkor (uttalade av vår ordföranaden) att jag skulle ställa mig ytterst tveksam till att flytta in. Att stå på nåder och känna att man ska krypa på knäna. En nystart skulle onekligen behövas...
Men det är då kanske jag som får den i stället.

Att godta (och av RF ställa) dessa villkor tyder antingen på att
 1. Alla i föreningen är väl införstådda med samtliga problem, men väljer in henne ändå, dvs bortser från    problemet (man har iaf uttalat vilkoren, oavsett om det är för att man förstår eller känner oro)
2.  Att hon är oförstående om vad hon tidigare orsakat och inte ser att det är ett problem
3. Att hon egentligen förstår varför hon fått dessa restriktoner, även om hon säger annorlunda...

Jag blev så arg då jag läste mailet...
Inte för att hon kommer in, eftersom det var ett väntat beslut enl. vår egna Gallopundersökning. Men det var en massa andra fantastiska erbjudanden som hon fick som ingen annan fått tidigare.
Vilket också var en av orsakerna till att en annan medlem flyttade.
Jag anser det vara godtyckliga beslut som jag inte kan stå bakom. Jag vill kunna se våra fd medlemmar i ögonen. Dessutom är det beslut som vi alla inte varit med och fattat.

Nu får vi se vad reaktionerna blir på mitt mail jag skickade igår.

Nu jobba! för här är man ju heller aldrig arg (ironisk)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är det som är själva problemet då?

2009-12-25 @ 00:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0