Kvällning... / Rapport

Egentligen dags att sova, känner att ögonlocken börjar bli tunga.

Sara: Jag vet inte om hon haft problem med detta tidigare (?)
 Vet inte om du minns att vi pratade om det då ni var upp sist och du hjälpte mig med ridningen lite... Minns du hur hon rörde sig då?

Rebecca klämde och kände, böjde och vinklade och konstaterade att Varre "sitter fast" i ländryggen/korset.
Ett par nålar innan massage och lite "knäckande" och hon blev mer rörlig. Fick lite tips om hur jag ska jag göra för att öka rörligheten efter ridning, med strech av ryggens muskler. Jag ska se om jag kan hitta en beskrivning om hur man gör annars får jag försöka vara kreativ ;)

1. Halsens muskler 2. Ryggsträckarmuskler
3. Knästräckarmuskler 4. Kruppans muskler
5. Lårets muskler 6. Skankens muskler
7. Akillessena 8. Senhållare 9. Ytlig böjsena
10. Sidlig sträcksena 11. Lång tåsträckarsena
12. Ytlig böjsena 13. Gaffelband 14. Gaffelbandets förstärkningssena 15. Djup böjsena 16. Ytlig böjsena 17. Djup böjsena 18. Ytlig böjsena
19. Gaffelbandets förstärkningssena 20.Gaffelband
21. Sidlig sträcksena 22. Lång sträcksena
23. Underarmens muskler 24. Bogens muskler
25. Ringband - annularligament



Naturligtvis kommer det att ta ett tag innan det blir resultat efter dagens lilla övning. Det är ju inte hokus-pokus :)
Måste ju lägga till det där med träningen oxå.  En ny "date" med Rebecca får Varre om ca 3 veckor. Antingen i anslutning till "tant-lägret" om jag ska vara med, vilket jag önskar jag hade råd med, eller efter...  Fre-sön ... 5 pass.. härligt skulle det vara iaf...

I morgon blir det ett lätt pass och sedan på fredag kan jag rida på som jag brukar och känna efter om det blivit någon skillnad...

Nu skiter jag i det här. Går och lägger mig! :)

CU! ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

Ok då är jag med jag trodde att det var ännu en ny grej som dykt upp!

2009-07-16 @ 10:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0