Onsdag 4nov

Som jag sett fram emot denna dag.

Idag kommer Raoul hem från Sydafrika.
Ikväll kl 19.30 ska jag träna för Rebecca.

Veckan som gått har varit rätt späckad med en massa måsten som jag normalt sett inte brukar göra.
Ansvaret för vovvarna brukar hamna på Raoul eftersom jag tillbringar mycket tid i stallet och inte tar hundarna med mig. Klara för att hon inte orkar och Asta för att inte Klara ska bli ensam hemma. Dessutom är ingen av hundarna vana med att umgås med hästarna. Att rida ut med Varre och ta Asta i koppel är inte det mest säkra man kan göra. Varre är ju lite "skvätten" av sig till och från och att få möte med en bil skulle kunna resultera i ren katastrof.
Sedan har jag ju fått lägga in övriga sysslor som att åka och handla och sedan tillaga middag. Det är faktiskt just dessa gånger, då Raoul inte är hemma, som jag skulle behöva någon som avlastar mig med hästarna. Men jag vet också att jag skulle få sådan enorm stall/hästabstinens att jag likafullt skulle åka upp bara för att säga "hej" mina gryn :)

I veckan som gått, sedan jag sist tränade för Rebecca, har jag jag varit riktigt flitig med mina läxor.
Jag har varit och tränat på ridvolten varannan dag och senast igår.

Tror att jag ska boka in Rebecca i egenskap av equiterapeut, för att känna igenom Varre igen. Varres rörelsemönster har förbättrats så mycket sedan hon "klämde och nålade" igenom henne i juli.
Lite avstämningar nu och då är nog bra.
  Masserade Varre med lite liniment och körde lite infraröd värme igår och jag tyckte att reagerade lite vid tryck på bogsträckarmuskeln, eller om det är bogens framåtförande muskel (?) De sitter så nära varandra och jag har inte erfarenheten att avgöra vilken av dem det kan vara :)
Men lite massage är ju aldrig fel, så det fick hon iaf.

Nu är det dags för mig att fortsätta med mina arbetsuppgifter. Jag har hamnat lite efter då jag suttit med 9 (!) månaders kvittoredovsingar... Tänk att jag inte fått in dem förrän nu... Det motsvarar ju en hel graviditet... Det är helt sjukt! Tänk att det ska vara så svårt att komma in med sina redovisningar i tid.

Åter till saltgruvan :)
CU♥


Kommentarer
Postat av: Vonne

Hej fru Öberg! Hinner du träffa gubben i dag? Jag hänger med på träningen i kväll så du vet. Räknar med lastning halv sju? See you!

2009-11-04 @ 11:25:43
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Eva

Oj det låter som du har fullt upp.

Sv: Ja det var tur att du inte läste tidigare, när du var ensam ;-) Men vet du, ibland känner jag mig verkligen udda med tanke på allt konstigt jag är med om. Önskar inget hellre än att jag var normal och slapp allt detta. Sedan bubblar nya tankar upp hela tiden. Som det här med min pappa, som också var RH-0, han hade hemska mardrömmar om att han var förföljd. Man kan ju undra om kanske han också drömt om aliens. Men nu är det tyvärr för sent för att fråga. Kan verkligen sakna någon att bolla allt sånt här med. Det verkar ju som det finns flera med liknande erfarenheter. Men att ses IRL vore ju roligare än att kommunicera via nätet.

Nåja, det blev ett långt inlägg det här :-)

Ha en skön kväll. Vi hörs!

Kram,

Eva

2009-11-04 @ 14:16:26
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: vonne

jag tyckte bara det var lite skoj att hon varit med i tidningen.

2009-11-04 @ 16:43:05
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0