Urk-tisdag...

Forsätter på temat "urk"...

Supertrött idag också. Det var väldigt svårt att motivera sig att gå ur sängen i morse. Det var så varmt och gott där under täcket.

Utvecklingssamtalet igår gick bättre än jag förväntat mig. Elin har en bra mentor, vilket jag verkligen fick upp ögonen för igår. Så jag gick därifrån med ett lättare hjärta än då jag gick dit. Skönt! och skönt för Elin tror jag...
Hoppas att det var en tung sten som föll från Elin axlar igår kväll, det verkade iaf så.

Uppe i stallet vid 19-tiden. Elin övertalade mig om att vi inte skulle rida. Bara fixa pållarna och sedan åka hem.
Kvällsfodrade istället för Åsa. Men då Sandras Pepci skulle få mat, blev jag orolig. Han låg ner! Såg trött ut på ögonen. Reste sig för att sedan lägga sig igen. Han fick ingen mat... Istället tog jag ut honom och började vandringen samtidigt som jag ringde till Sandra utan resultat. Provade med Mian och lämnade meddelande på mobilen och fortsatte att vandra. Så fort jag stannade skrapade han med frambenen, flemade och sparkade sig åt magen och försökte lägga sig ner. Så det var bara att fortsätta att gå och hoppas på att Mian/Sandra snart kunde komma. Mian ringde upp och hämtade Sandra. Elin och jag åkte hem då Sandra och Mian dök upp.
Fick senare på nattkvisten ett SMS av Sandra som sa att distriktaren varit ute. Det var ett kraftigt stopp och att de skulle åka och se till honom 1ggr/tim.
I morse då jag kom stod han upp och var mycket piggare på ögonen och han var hungrig, men stackarn fick ingen mat, iaf inte av mig. Allt enl. "lappinstruktion".
Kolik är alltid otäckt. Man vet inte riktigt hur den utvecklas. Det förkommer faktiskt att hästar dör av kolik.
Skönt att det gick bra ändå.

Tisdag: I dag åker Raoul till Sydafrika igen. Jag kör honom till Arlanda på lunchen. Denna gång är det en kort resa, hemma på fredag em.
Onsdag: I morgon är det träning för Rebecca igen kl 19.30... Jag måste tvinga med mig Elin. Vonnes Jack fyller år så hon kan inte följa med. Varre o Doris får nya dojsingar vid 16.30-tiden. Vonne tar in pållarna och jag släpper ut(?)...
Tordag: Inget särskilt inplanerat. Så det får bli en tur på slingan.
Prata med Emillie om hon kan tänka sig att rida Gulle i helgen...
Fredag: Synvårdsmottagningen med Elin kl 9. Hon klagar mycket på huvudvärk i skolan så det är lika bra att kolla upp synen. Raoul kommer hem. Elin åker till pappa, grabbarna kommer. Ett lättare ridpass på ridvolten. Fredagsmys!! ;)

Jovisst ... ska jag ju jobba också :)




Funderar på att vaccinera mig mot baconsjukan... Hur tänker ni göra?





Kommentarer
Postat av: Vonne

Stackars Pepci!

Du behöver som sagt inte släppa ut i morgon.

2009-11-10 @ 11:29:46
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Inte jag...jag umgås inte med svin... Ü



// Syss

2009-11-10 @ 22:48:28
Postat av: klars-hästblogg

2009-11-10 @ 22:49:29
Postat av: Anonym

ja värkligen förlite ridsport på tv ! men man får passa på när det går något. och trav går hela tiden, men jag vill se hopp o dressyr !

2009-11-10 @ 22:51:02
Postat av: Ala

Jag har inte tagit den...

2009-11-23 @ 22:32:24
URL: http://www.regndroppe.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0