rebeccaträning 28/10

... Lite problem med lastningen, men det gick till slut. Tänk att det kan tära så på tålamodet...
Tack Vonne för att du följde med oss och har tålamod i dessa sammanhang. Trots att du frös som en  hund utan päls :)

PiggelinVarre var det iaf... Brunstig är hon så det kan vara en av anledningarna till att hon är bynglig fn...

Det känns som om Rebecca kräver lite mer av oss nu än tidigare, känner att hon är aningens mer tuff och "petig" men det är bara bra. Ska man utvecklas måste ribban höjas och precisionen förfinas.

Ta mina händer som ex... Eftersom jag tenderar till att sitta med aningens förlånga tyglar, blir mina förhållningar rätt kraftlösa och jag måste höja händerna för att få genomslagskraft i det jag gör. Kortare tyglar och mjukare hand för stödet måste finnas för Varre att söka. Måste träna på mer på taimingen. Mina skänklar... Måste ligga om även om hon blir springig, annars kommer vi aldrig till ridning.
Detta är mina läxor till nästa vecka + att träna på öppnorna, att hon tar skänkeln och är mellan hand och skänkel.
Jag fick in känslan för öppna riktigt bra i vänster varv och jag kände skillnaden på var jag hade blicken. Det är ju klart som korvspad (varför säger man så egentligen?) att det är lättare att rida rakt fram med balans om man har blicken i rörelseriktningen. Kan tejpa nacken vara ett knep tro? då känner man ju när man kikar ner eftersom det kommer att dra i huden... En tanke bara :)

Jag förstår att det kan låta som simpla grejor och som man som ryttare kan tycka är en självklarhet. Men för ett skogsmullarekipage som oss, där jag många gånger struntat i att ställa krav så innebär det att träna, träna och träna.... "gör om och gör rätt". Kanske svårt att ställa om allt och tänka på allt samtidigt, men kan jag bara få igenom någonting och befästa det, så är jag nöjd, för det innebär att jag kan ta tag i nästa och nästa osv... Bit för bit ska jag fixa det här eftersom jag vill fixa det. På köpet kommer jag att få en häst som lyssnar bättre.- Resultaten kommer att visa sig i och med att jag blir tydligare... Så vi kämpar på :)

Måste nu verkligen lägga upp en träningsstrategi som jag följer, inte slaviskt, för det kan bli svårt när man har jobb, familj att ta hänsyn till.
Men det är bättre att göra lite och att göra det rätt än att göra massor och göra fel.

Funderar allvarligt på att köpa ett ridhuskort av Helena som kostar 800kr för 10 tillfällen att jämföra med 100kr per gång utan ridhuskort...

Nu är jag solokvist hemma... Ja alltså, det är bara jag och Jakob hemma. Raoul åkte Sydafrika i går kväll och kommer inte hem förrän på onsdag nästa vecka, Elin är hos pappa, grabbarna hos mamma.

Mycket pyssel blir det, nu ska jag hinna med allt ensam... Laga mat, hundarna, båda hästarna, städa, tvätta...
Jag vet inte hur mycket jag kommer att hinna så det får bli det mest nödvändiga...
Dvs. hundarna och hästarna... och det tråkigaste förstås = jobba...
Jag kommer väl att se ut som en mager jakthund då Raoul kommer hem igen =D

Nu måste jag jobba lite igen.
CU♥




Kommentarer
Postat av: vonne

Det var en riktigt bra lektion igår, man såg så stora föbättringar för små justeringar.Rebecka la focus på rätt saker tycker jag, önskar jag hade filmat så du fick se själv, men det får bli nästa gång ;) Mycket bra ridet Anna!!

2009-10-29 @ 12:02:54
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Mickis

Vad kul med träning, jag behöver också dressyrträna. Det blir alldeles för sällan tyvärr. Men Jano blir riktigt fin när jag har någon som är där och säger vad jag ska göra.



Ha det bra,

Kram

2009-10-29 @ 15:40:28
URL: http://mikeytime.blogg.se/
Postat av: Sara

Mager som en jakthund ja... det vore något för figuren det... men det blir oftast soffpotatis..Ü



Kramen från RsS.. "Runda syster Sara" :D

2009-10-29 @ 18:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0