trött o inte helt kurant...

Trodde jag skulle vara "fit for fight" idag, men känner nu efter 6timmars funktionärsarbete, en 2 timmars bilfärd för att få hem Elin, att jag nog tog i lite för mycket, lite för snart. Jag har fortfarande grymt ont i halsen och även om inte örontermotern visar på några höjda grader så är jag inte helt kry.  Nattsömnen har ju inte varit den bästa under dessa dagar jag varit rasslig, så jag beslutar mig för att jag blir hemma i morgon även om jag inte är döende (vad jag vet om). 
Svullnaden syns utanpå halsen och tonsillerna är som tjocka kulor. Märkligt tycker jag... Kan jag smitta fastän jag inte längre har feber? Varför har jag fortfarande ont i halsen men feberfri? Borde det inte rimligen  gå "hand i hand"... Ingen feber = inte ont i halsen...  Äter Ibumetin fn av just detta skäl. Att halsen gör ont och är svullen.

Tävlingen har gått superbra idag... Jättemånga duktiga tjejor med fina ponnysar. Tacksamt tempo även om det tar tid. Dressyr är ju en sansad och rätt lättplanerad gren. Omkring 7 ekipage i timmen...

Jag fick även frågan ... "Anna! Visst är du med i div3 dressyr till våren?"... För ett par dagar sedan frågade Katten (Katarina) om jag inte kunde tänka mig det, samma dag som Jenny uttryckligen tyckte att "det är ju för att det är kul"...I dag frågade först Nina och sedan Annika samma sak... Hmmm... Måste verkligen landa i detta. Vet inte om jag känner att jag är så modig att jag faktiskt vågar, eller ens om jag är mogen. Alla andra är ju så mycket duktigare med sina pållar än vad jag är. Vad tror ni?... Är det bara att lösa licens till årsskiftet och satsa för fullt? Vågar jag?... Lite sugen och nyfiken är jag ju - men feg :)

Annika säger att hon fick blodad tand efter KM. Nu ska hon ta grönt kort och ge sig ut på tävlingsbanorna med sin Hugo... Hon  lyser verkligen då hon säger det... Mitt gröna kort tog jag då Elin skulle börja tävla för snart 4 år (?) sedan. Det är  Elin som behöver ta sitt gröna kort... hmmm ... och det snart mina vänner kom jag på... Snart är det inte längre "under det år hon fyller 13"... Jösses. Måste be klubben sätta ihop någon rätt snart.

Så här ser ett grönt kort ut... och är ett "förarbevis" som man skall uppvisa på tävlingsplatsen tillsammans med sin tävlingslicens.





NU ska jag gå o lägga mig...


Kommentarer
Postat av: Vonne

Du kommer att ställa upp, så är det bara ;)

2009-10-19 @ 07:24:03
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Vonne

Skönt! passa på att vila ordentligt, ses i kväll!

2009-10-19 @ 09:05:31
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0