Världens piggaste Varre

... Jo hon mår bara bra det Buset.. Pigg som attan är hon...

Min trötthet till trots så skulle Elin och jag hoppa idag. Fråagde Moa om hon ville vara med på Miramis och det ville hon. Vi satte upp en liten träningsbana som skulle passa oss alla tre, med tanke på hur vi ligger utbildningsmässigt med hoppningen... vi valde nivåer på 50cm, 70cm och 1m...
Moa var jätteduktig och modig på Miramis, båda tyckte det var jätteroligt att få hoppa.
Varre tyckte också att det var roligt med hoppning. Så fort jag fattade galopperna så började hon att krumsprånga. Men de är lindriga och mjuka och jag känner mig rätt säker på att hon inte gör något bus för att jag ska åka i backen. Det är nästan så att bocksprången är lite härliga :) Det som däremot är aningens läskigt är att hon är så förbaskat stark och gärna tar i lite extra... felet jag gör är att jag då saktar av för att börja om på ny kula istället för att fortsätta att rida henne framåt genom att sitta tillbaka och trycka på för att få tillbaka energin istället för att den bara ska "rinna" ur... Det är ju faktiskt det enda sättet för att komma till ridning. Tyvärr så jag då lite för osäker att jag orkar sitta emot och driva så det blev faktiskt inte så många språng. Det låter väl konstigt men med tanke på att Moa var där med sin ringa erfarenhet och Ellenor på sin nya forderhärt - Knappen som  hon var lite osäker på och med Varre som blir överhet och taggad som bara den, kändes det faktiskt rätt att sätta säkerheten först. Varre har ju inte hoppat, som i att hopptränat sedan i somras. Det börjar verkligen bli dags att att tag i det igen.
På tal om träningar, så måste jag ta ett par träningstillfällen för Rebecca innan det blir för tajt inpå KM... Jag har jnu sagt att jag ska ställa upp i en LC:1 på Varre... Någon som vet vad ett par bocksprång under progrpammet ger för betyg? :D

Nu ska jag hälpa till med matelagningen...
cu ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

Äntligen lite uppdatering om Varre!!! Knappen är han en fux??? halvblod?

2009-09-12 @ 20:06:39
Postat av: Anna ☼ *svarar*

Ja, han är en ganska storvuxen fux med fullblodsinslag och liten stjärn (om jag minns rätt). Ägs av Aud Rendahl, Karlhem, Stenhamra. Ålder på pållen har jag heller ingen aning om... Hur känner du till den? (om det nu är samma pålle)...

/A

2009-09-13 @ 09:15:35
Postat av: Vonne

Jag vill också skutta!!

2009-09-13 @ 09:36:53
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Undrar om det är han som har stått ivårt stall där Varre stod. Men han vart halt och skickades tillbaka, hon lånade honom ifrån någon i stockholmstrakten om jag kommer ihåg rätt, Fia Holmquist heter hon som hade honom...

2009-09-13 @ 10:07:29
Postat av: Sara

Klart det är mina fd arbetsgivare som håller på och strular, vill inte betala ut min slutlön.... Påstår att vi var ÖVERENS om det?! Men nu har facket haft första mötet....

2009-09-13 @ 17:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0