2 år med Varrebuset...

... Idag den 5 januari har jag haft Varre hos mig i 2 hela år. Samtidigt som det känns som om hon alltid varit med så har tiden gått så fort...

Lite minnen... och detta har vi lyckats arbeta bort :)

Drog upp i skogen med mig, över stock och BERG då vi fick möte med en bil... Sedan skulle vi ta oss tillbaka ner på vägen igen...

Ville absolut inte ta sig över ett dike... Jösses vad vi höll på innan vi tog oss över...

Stod aldrig stilla då jag skulle sitta upp... Sköt ut rumpan så fort jag satte foten på pallen... Vilket gissel. Ett projekt att komma upp på pållen. En gång hade jag glömt hjälmen, vilket jag kom på då jag redan satt till häst. Varpå Vonne ropar ut -JAG HÄMATR DEN!...

Ville inte komma in från hagen...

Drog allt hon kunde förmå o lite till då vi red ut... Vonne och Doris låg alltid låååångt bakom.

Vonne och Doris har haft ett enormt tålamod med oss två :)

                                      ♥ ♥ ♥          ♥ ♥ ♥         ♥ ♥ ♥

Det tar verkligen tid att lära känna en häst... man tänker inte på det kanske. Men när jag ser tillbaka så hände mycket av dessa saker för att jag var lite för förlåtande och inte var tuff nog... Hon fick styra rätt mycket ( och gör väl fortfarande till viss del ;) ) Men min osäkerhet över hur hon fungerade gjorde ju inte man "gick på" direkt.
Vid ett par tillfällen har man ifrågasatt sin egen intelligens och undrat vad man skaffat sig...
För lätt är hon inte. En knepig dam, som har mycket egen vilja... Stor och stark ...
Men hennes personlighet och något som känns som ett ökande förtroende för varandra, gör att jag vågar lite till och lite till... Hon var väldigt rädd om sitt huvud och sina öron till en början. Jag vet inte om det var för att vi inte kände varandra. Men nu är det det bästa som finns att bli kliad i öronen och gnuggad i pannan.
Hon är en juste pålle som gör det bästa hon kan. Kan bara hennes matte förmedla vad hon vill på rätt sätt så brukar det bli rätt...

Lite bilder...

 2008-01-06
Varre på Söderby, Bogesund



Varre och Miracel




Älskade lilla Varians ... Jag hoppas att du har det bra tillsammans med mig och att vi kommer få många fler år tillsammans....


Kommentarer
Postat av: Vonne

Sött! Grattis till era två år och hoppas ni får många fler tillsammans <3

2010-01-05 @ 19:48:31
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Nettan

Grattis, vad kul! Jag trodde du haft henne längre. Vi firar 1 år med Dilba idag;-) kram kram från mig

2010-01-05 @ 19:50:19
Postat av: Anna ☼

Nettan! Grattis till Er också :) Kram!

2010-01-06 @ 20:50:31
Postat av: Sara L

Oj de var inte igår jag var inne här och tittade, känns som jag entligen har låtit henne "gå" helt. Visst saknar jag henne ibland och detta inlägg fick faktiskt en liten tår att rinna nerför min kind. Men jag vet att hon har det SÅ bra med dig och visst gör det ont i hjärtat när jag ser det första kortet för det måste vara den dagen jag lämnade henne hos dig och det känns som det var tusen år sedan. Jag är lycklig att hon "hittade" dig och att hon får sån otrolig omvårdnad utav dig. Och det bästa är att du inte gav upp för visst är hon svår.... Och att du faktiskt älskar henne, tusen tack Anna för att du tar hand om Vurran på bästa sätt!!!!! Det kunde inte ha blivit bättre!!

KRAM till er båda!

2010-01-09 @ 13:47:29
Postat av: E.L

grattis påre! tiden går snabbt när man har kul.

2010-01-10 @ 13:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0