igår

damp det ner en positiv överraskning i brevlådan. Jag visste inte att jag hade beställt den... eller rättare sagt; visste inte om att den skulle komma = glömt att avbeställa månaden bok från Cavallus.

Hur som helst. En ny bok som handlar om respekt, tillit, samarbete och framförallt kärek till hästen och den är skriven med dessa ingredienser.
Författare är Dan Sumerel. Hans hästintresse började i vuxen ålder, då han skulle köpa en häst till sin fru. Idag är han distansryttare (hör och häpna ingen westernryttare!!), tränare och författare.
Boken heter "Hitta magin".

Jag gjorde som jag brukar då det kommer en ny bok... Börjar någonstans mitt i... Jag tror att jag vill veta om den tilltalar mig även om jag inte hängt med från början. Jag fastnade och läste om hur han gick tillväga (med mycket humor) då han skaffade Raj. Hur första mötet blev, alla frågorna, dagen han ensam skulle ta hand om hästen för första gången- och rida, då frun åkte på tjänsteresa. Det var så målande beskrivet att jag tvingade Raoul att höra mig läsa högt ur boken =)

Vonne!!!..
Du måste läsa denna! :)


Kommentarer
Postat av: Vonne

Ja det låter som en bok för mig :)

2010-07-01 @ 09:08:15
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Verkar va en bok för mig med...



Sv: Jag trodde att man gjorde som med katterna men icke. Hästar syr man man ju inte heller så jag vet inte varför man syr hundar. Jag har ju aldrig haft hanhund förut, ja förutom Alex då men han var ju inte min och förövrigt ej kastrerad...

Tratten får han väl ha så länge som möjligt men jag tvivlar på att det blir långvarit, den är ganska kantstött eftersom han stöter i den hela tiden, både inne och ute. I går stöp han i ett dike, han skulle ju bara hoppa... -suck- Han är ju rätt livlig vår Tyson...

2010-07-01 @ 10:30:13
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0