måndag

... Tur att jag var ledig to,fr förra veckan. Idag har jag återigen suttit och gnuggat geniknölarna beträffande lagret. Ärligt talat vet jag inte hur det kommer att gå... Det känns iaf inget vidare.

I lördags då jag var ute på en ridtur tillsammans med Moa och Elin hände det något med Varre precis då jag saktade av från galopp till trav. Hon blev plötsligt tvärhalt. Jag flög av hästen och kollade alla 4 benen, men kunde varken se eller känna något konstigt. Vi gick ett par meter och sedan var det halta precis som bortblåst även i trav... Fråga inte vad som hände, för det jag vet inte.
Hon fick ändå BoT på alla benen över natten, vilket hon brukar när vi varit ute och ridit lite tempoväxlingar. Jag kunde inte se något konstigt i går, så vi bestämde att åka till Granby Gård och rida i ridhuset. Hon kändes sådär till en början. Inte halt, men ojämn, på nåt konstigt sätt. Men efter en tid så värmde det ur och det kändes ingenting. Hon kanske sträckte sig i lördags? Lät henne vila idag så vi tog en prommis runt kyrkslingan med Vonne och Doris. Vi snackade av oss lite. Det var välbehövligt och jag tror att det gjorde oss båda gott.
Elin red med Emellie under tiden vi gick.
Hemma-hemma var vi vid 19.45... Åt mat och somnade i soffan före kl 21. Helt otroligt!
Nu ropar kudden på allvar. I morgon är det morgonfodring och utsläpp igen (hade det i morse också).
Sov gott :)

Kommentarer
Postat av: p,

sv: tack anna. jag överlevde faktiskt. (:

kram!

2010-03-08 @ 22:24:44
URL: http://paullinas.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är alltid skönt att "få ur sig", det är ett måste för överlevnads skull...



"Been there, done that"



♥♥ // Sara!!

2010-03-09 @ 14:07:51
URL: http://voelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0