Overkligt...

Ja... Nu sitter jag här o är så där lite lagom trött. Missade morgonfodringen i morse. Hade glömt att sätta kalendern med larm så jag sov över den. Illa! Åkte upp och släppte ut pållarna. Ägnar f.ö. exjobbet föga tankar, men blir ständigt påmind eftersom jag åker förbi vartän jag ska... Känns mer som semester än som om jag faktiskt har slutat. Lite overkligt...

Nu har Emellie fått upp sin unghäst Curly. Mamma till denna fina 2åring är Kopia, Varres hagkompis. Det var ett herrans spring i hagen igår. Filmade lite, men inte det värsta springet för då stod Emellie och jag och höll andan :) Men alla hästarna mår bra och alla skorna sitter kvar, inga bitmärken eller andra blesyrer så hopsläppet måste nog ses som rätt städat, även om Varre var extremt svettig efter allt rännande i hagen.










Curly


Kopia & Varre (
Så här tajta har de aldrig varit tidigare ;) )

Idag var allt betydligt lugnare. Först ut i hagen idag blev Gulle och Doris. Sedan tog jag Curly för att sist ta ut Varre och Kopia. Detta om-i-fall-att det skulle bli tajt vid grindhålet om jag gjorde omvänt. Nu fick Curly en chans att ta sig bortåt en bit i hagen innan "gammelstona" kom ut.
Frid och fröjd i hagen då jag åkte vid 10.30-tiden.

Och jag är fortsatt ledig. Dock begränsat då jag har körförbud på "lilla blå"... Men Hon ska besiktas på fredag i Strängnäs (!!!!) av alla ställen. Men vad gör man då det var den första lediga tid jag kunde hitta. Nu ska jag sätta mig i bilen med min kära make. Vi ska köpa nåt som är halvhemligt som jag inte vet riktigt till vad vi ska ha det. Men det blir nog bra. Hemma igen till senast kl 15 då Elin kommer hem.


Kommentarer
Postat av: Sara

Man får väl helt enkelt boka i tid om man inte vill åka land och rike runt... ☺

2010-05-05 @ 10:09:42
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Moa.v

såöt bild på Curly;P

hon e så fin (A)

2010-07-29 @ 13:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0