Nu kommer solen :)

... Men varken vädret eller humöret var särskilt soligt på morgonen/förmiddagen...

Hade genialisk tanke... "idag får hästarna gå i den gamla vinterhagen" Eftersom jag inte ska upp till stallet något mer ville jag underlätta för de som ska ta in hästarna på em... Sagt och gjort... Fixar iordning till Curly (Emellie är bortrest denna veckan) och då jag är nästan klar med allt, kommer det en rätt ung kille och undrar om det är jag som Anna.... Visst är det ju det.... men vad fårjag höra.... Jo... Han kom från PEAB och är projektledare för det stora bygget uppe vid ridbanan och idag skulle de gräva för att kunna dra kabel i just den hagen som jag släppte hästarna bara timmen innan... Dumt att säga till någon dag i förväg? Han undrade om jag kunde byta hage på hästarna. Visst givetvis... men hur lätt var det då? Curly och Didden var ju aldrig något probelm, men de 3 andra galningarna som sprang över stockar, sten och berghällar i hagen, i en helt galen fart. Inte fan ville de komma in. Men jag lyckades övertala dem att gå med mig då jag hämtat havre som "kom-till-mig-muta"... Fick naturligtvis gå runt med hästarna till den övre flockhagen ändå... Nu kan vi inte använda den finaste hagen HELLER.... Båda våra hagar är nu ur funktion :( Staketet är nedrivet och det är stora diken rakt över båda hagarna... Det är så trist!


Kommentarer
Postat av: Vonne

Trist, där fick vi för att vi har de finaste hagarna. Nu har vi ingen ist! Hoppas dom återställer staketen åt oss när dom är klara...

2010-09-15 @ 15:03:10
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0