"Lång som ett ösregn"...

... Underbar kommentar av domaren i pausen.
Av en händelse var hon närvarande då jag hämtade ut mitt protokoll. Jag ojade mig och nickade instämmande då jag hade högläsning av mina poäng... Hon presenterade sig domaren för klassen och undrade om jag tyckte att hon dömt mig för hårt. Vilket jag svarade att jag inte alls tyckte. Vi pratade ett tag innan denna underbara kommentar kom förutom bra konstruktiv kritik i protokollet, sa hon vad jag borde tänka på. mycket uppskattat.
 
Jag red verkligen inte bättre än så... eller rättare sagt jag red inte alls. Jag visade mitt Varre-fjun runt banan (föste/styrde/ åkte häst) likt en stillsam vårpromenad i solskenet, föga ansträngande för Varre. Jag satt spänd  sadeln och hade ingen som helst inverkan på takt o form.
Nej mina vänner någon bra ridning kan jag inte säga att det blev. Jag vet att vi kan bättre än så här, men jag måste  tagga ner och slappna av. Solkatter i ridhuset var sannerligen inte hela anledningen till att jag kammade hem 46% och en sista placering i klassen. Reaktionerna på solkatterna var bara resultatet av en totalt överspänd ryttare.

Hem kom vi och ut i hagen fick hon gå några timmar innan jag fick hjälp av Emellie att rida igenom henne ordentligt. Den stillsamma rastningen på Botkyrka var ju som sagt inte särskilt ansträngande :)

Nya tag tar vi... nästa helg är det KM och jag ska rida en LB:1... Ytterligare helgen efter är det en L:B2 och  påföljande helg igen är det en LB:2a igen... Nu är det 3 veckor framåt och tävling varje helg, vad gör man inte för att få rutin?

Nu tar jag mina ömma ben och drar mig mot sängen!
LOVE!

Kommentarer
Postat av: Vonne

En erfarenhet rikare, bara att ta nya tag precis som du säger ;)

2011-04-26 @ 06:43:36
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Du tror du har en totalförvirrad syrra?? Det är sant dessutom. Detta inlägg missade jag i min iver att läsa blogginlägg :/



Men det är väl en bedrift i att komma sist med? ;) Du är ju iaf betydligt mycket bättre än jag, du tävlar iaf. Du måste bara komma på ett bra mantra som du kan utöva när du är under press/stress och tävling så du kan slappna av. Att fösa häst runt banan har du ju nu bevisat att du kan och fått kvitto på ;)(å jag menar inte att vara elak jag menar verkligen att du är MODIG!)



Kramen

2011-04-26 @ 12:07:27
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0