stallmöte


Stallmöte idag..Där lite ditten och datten avhandlandes. Det handlade mest om stundande avmaskning och sommarbete... Diskusion om om att ev ta en box till foder, vilket jag är bestämt emot. Vi blir alldeles för känsliga om vi bara blir 6 personer som ska dela på kollektivet. Och det skulle aldirg fungera om en person står för 5 boxar... Det innebär att det ska vara 10 (!!!) fodringspass på en vecka för en person som idagsläget redan slipper flertalet genom att vara bortrest, morgonfodra betydligt senare i veckorna. Reser och är borta mycket på helgerna... Jag måste säga att 4 boxar och 8 fodringar är redan det mer än hon egentligen har tid med och klarar av... Vi behöver inte ha höutrymme inne i stallet. Orkar man inte hämta hö på loftet, har man för många hästar.
Jag såg vad du tänkte Vonne, men du var diplomatisk, det måste jag säga :)

Kommentarer
Postat av: Vonne

Ja, jag är verkligen emot att hon ska ha en box till. Vi kan ju inte börja göra foderboxar där vi ska hästar, vart ska det sluta? Hon har så det räcker...

2011-04-12 @ 06:31:30
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Hade inte ni någon maxgräns förut om hur många hästar man fick ha? Eller minns jag fel? JAg tycker ju som du Naturligtvis, har man dragit på sig djur får man ta ansvar för det, varför ska ni ta hennes pass och lämna ytterligare en plats till hennes foder? Orimligt. Hon kanske ska ta och betala mer i hyra eftersom hon inte gör sin del av avtalet ...eller flytta till ett inackorderingsstall där allt blir serverat men till rätt pris.

Min tanke mina ord, jag känner inte människan men jag känner igen sorten.



Kram

2011-04-12 @ 08:45:37
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0