brrr....

Attans vad kallt det är nu- igen! Sitter tom med inomhus och fryser.
Igår stod det morgonfodring och utsläpp på schemat och termometern visade på -20...
Myggfritt, som de säger i Norrland ;) och det är inte varmare idag.

Tågen var försenade pga av kylan, bussarna likaså och fullt med folk överallt.




Gulliver känns fortfarande inte helt ok... Han är kort i steget, inte direkt halt, men han tar liksom inte för sig av marken. Jag vet inte hur jag ska beskriva det. Inga nickningar med huvudet vid isättning av benen. Skumt är det.

Min egen inspiration till ridning och framtida tävlande har sakta men säkert börjat att tyna bort i kylan. Även jag börjar nu känna att det vore trevligt med vår igen. Tappar sugen när Gulliver inte är fräsch, nu när vi äntligen har fått ihop ett lag i hoppning för ponny. Ska Elin och Gulle behöva avstå?
Vi ger Gulle-bullen 2-3veckor till på sig att bli kurant med enbart promenader och dewils claw roth som tillskott. Blir han inte bättre så måste han till vetten. Det blir en dyr historia isf, men pållen måste ju få må bra. Just nu är det lte för oroligt i hagen, men jag vet inte hur jag ska lösa det. Jag vill inte att han ska gå ensam...

Ikväll är det en föreläsning/inbjudan till Djursholm om värdegrunder. Hur tävlingsdagen kan bli ännu bättre. Denna ska Elin och jag gå på.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas han känns kry snart! Hur var föreläsningen?

2011-02-15 @ 08:52:59
URL: http://equipage.se/annas_blogg_sida1.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0