skottår i år med ;O ?

Jösses, vilket skottande det har varit... Skottning var den sista fysiska ansträngningen 2010 och den första 2011.
Utsläpp av pållarna och min tanke var att de skulle få komma ut senast kl9, men det blir inte alltid som man tänkt sig. Först, bokstavligt talat, skotta mig fram till bilen och sedan skotta fram den under all snö som föll i natt. Jag tror att det var närmare 20cm täckte hela bilen (eller iaf en stor decimeter säger gubben). När jag väl fått fram bilen under snömassorna så startar den inte. Jag fick gnössla med den ett bra tag innan den behagade att starta. Skulle visst tanka den också... Framme vid ST1 i Täby inser jag att väskan står kvar på trappan hemma, det blev lite kämpigt att ha den på axeln medan jag skottade. Så hem och hämta väskan, tanka bilen och sedan upp till stallet ca 45minuter försenad.
jag vet inte ... men känns det som om 2011 började så bra?
Det ser iaf ut att bli ytterligare ett skottår :)

Men vilka fantasiska snögubbar man kan göra ;)




Men det har ju verkligen inte gått att göra snögubbar eller snölyktor heller, för den delen. Det har ju varit alldeles för kallt och då snön precis kommer har man ju som sagt fullt upp med att skotta undan den :)

Jag har inte avlagt några nyårslöften. Kanske är det ett tecken på att jag blivit äldre och förståndigare (?)
Det känns inte som någon mening med löften för bara löftets skull. Det man lovar ska man ju iaf ha en sportsmössa att kunna hålla. Är det så att man vill lova sig själv någonting så gör man det då man känner att tiden är mogen, inte bara för att det blir ett nytt år.

Hur har Ni det med nyårslöften? avger ni några?











Kommentarer
Postat av: Susanne P

Nix, inga nyårslöften här heller!



God fortsättning på det nya året!

Kram

2011-01-01 @ 17:04:21
URL: http://www.susannep.blogspot.com
Postat av: Sara L

Nepp inget löfte här heller! Insett att jag aldrig håller dem....

God fortsättning

Kram

2011-01-01 @ 18:35:54
URL: http://saralunds.blogg.se/
Postat av: Vonne

Inga nyårslöften att misslyckas med för mig heller ;) Men jag tänker nog en hel del på vad jag skulle vilja göra/förbättra under det nya året, men det är sånt jag bara behåller för mig själv.

2011-01-01 @ 19:46:54
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Mamma

Inga nya löften,nu får det bli som de´vill,dom åren som är kvar.God fortsättning på Er. Många kramar.

2011-01-02 @ 13:43:18
URL: http://frusundstroms blogg.se
Postat av: Eva

Nä, jag gav väl inte direkt några nyårslöfen. Men jag ska FÖRSÖKA leva lite sundare. Röra på mig mer - och dra ned på allt snaskande. Är medveten om att jag tröstätit en hel del de senaste två åren, när jag hade problem med spöken och buller... Men det var kanske inte så konstigt. Fast nu ska jag ta nya tag och jag började faktiskt redan på nyårsdagen! :-)

Skottat har jag gjort också... hmm... jag skulle vända bilen på en vändplan men svängde lite fel så jag for in i en snövall och kom varken framåt eller bakåt. Skottade som en galning, men det hjälpte inte. Inte förrän ett snällt par kom och puttade på :-)

Nu ska jag ta en latte, sedan blir det långpromenad!

Kram,

Eva

2011-01-02 @ 14:14:03
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Sara L

Tack, det ska jag, eller jag MÅSTE, plugg imorgon! Men du, har du Facebook??

2011-01-02 @ 18:37:47
URL: http://saralunds.blogg.se/
Postat av: Sara

För en hiskeligt massa år sedan avlade jag ETT nyårslöfte som jag faktiskt har hållit... Det var att ALDRIG mer avlägga ett nyårslöfte :D



Det gäller att inte hamna i skottlinjen ;)



2011-01-02 @ 20:07:28
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0