jag har fått en idol :)

... och det är inte illa...

Jag har nämligen sedan barnsben aldrig riktigt hittat någon som jag favoritiserat.

Men i ridklubben har vi en tjej som trots sina unga år (18 stycken) imponerar med sin mogenhet och intelligens...
Det enda som som smokar bägaren lite är att hon i år valt att inte tävla för oss, WFRK. Hon är kvar i klubben, hållerträningar och hon är lagledare. Hur i hela friden hon orkar förstår jag inte, men jag är väldigt glad över att hon gör det.

Denna unga dam Louise Lindström är en dressyrryttare som är på väg upp och hon satsar verkligen stenhårt.
Loi, som hon kallas, har tagit ett beslut om att bärahjälm istället för hatt i dressyren. Detta är något som slås upp jättestort och jag blir så glad över hennes beslut då hon är ett stort fördömme för ryttare, unga som gamla.

Läs mer om hennes beslut på hennes blogg.

http://loidressage.com/2012/01/05/viktigt-beslut-jag-rider-med-hjalm-oavsett-klass/
http://loidressage.com/2012/02/09/hjalmnytt-i-ridsport-nummer-3/#comment-173

Jag säger bara, Tack Loi! Tack för att du går först i ledet och inte sätter prestige i att bära hatt bara för att du har åldern inne :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0