Prinsen...

Har lämnat oss för att vara hos sin nya familj i Finland.

Han åkte fredagen den 27/1.

Jag ber om ursäkt över att jag inte orkat skriva om det. Men tårarna kommer med det samma. Han har lämnat ett stort tomrum efter sig och det gör ont i mitt hjärta när jag tänker på att det inte finns en mjuk Gulle-mule som tigger mat genom att "pussas". Saknar hans stora gnäggande då man kommer på morgonen eller då han står i hagen och längtar efter att få komma in. Det är till och med så att jag saknar att mocka hans box och göra rent hans grisiga vattenhnkar. Denna ponny kommer aldrig att lämna mitt hjärta.


Men han kom fram ordentligt och pappan i familjen rapporterar att allt är som det ska vara. Att de nya kompisarna är ganska trevliga, framför allt fölen som går i hagen bredvid.
och de har inte alls ångrat att han kommit till dem :)


Denna bild kom i ett MMS och var det första jag såg då jag vaknade på lördagmorgonen, dagen efter han lämnat oss.




Fantastik familj. Jag önskar er verkligen all den lycka som vi fått med denna Prins.
Jag har så många vackra minnen, han är verkligen den bästa första häst man kan tänka sig.
Som en instruktör sa en gång.
" En sådan här ponny är vad alla barn borde få ha som en första ponny. Alla föräldrar som kan något om hästar förstår det".




Mer bilder hittar ni på  « Elins blogg »


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0