Att kalla en spade för en spade...

Mycket välskrivet och aningens tilltvålande.
 
Med anledning av det ramaskri som uppstått vid det planerade LSS-boendet i Glasberga.
Om man ska skrika och göra motstånd kan man väl göra det när man läst på ordentligt. Vad för personer är det som egentligen ska bo där?
En röst från TV som sa " att det kanske inte är så lämpligt att släppa ut dom i ett hårt trafikerat område"... - Men sina egna barn kan han släppa ut i det tungt trafikerade området? - eller.... borde inte rösten först ha skrikit om att de inte törs ha sina barn ute pga av trafiken?
Galet, galet, galet!!!
 
 
Citerar...
 
" Om någon av er ska tala illa om min funktionsnedsättning, vänligen gör det i så fall på acceptabel svenska. Det heter ‘de kan få’, inte ‘dem kan få’. Vid osäkerhet angående de/dem använd hellre talspråksvarianten “dom”.
Eftersom jag är autistisk och har språk som specialintresse, gör det väldigt ont i mig när du misshandlar vårt vackra språk. Speciellt när det finns en version ‘for dummies’ av den här, tydligen förvirrande, regeln. ‘Dom’ är en finurlig liten lösning som du borde testa! Det kallas ‘strategi när något är för svårt’. Som autistisk har jag fått utveckla många strategier för att saker är för svåra."
 
Här kommer länken till hela hennes välformulerade inlägg (önskar att jag jag kunde vara lika välskrivande).
http://jillsoderlund.se/?p=153
 
Läs det hon har att berätta för oss.
"Vi är alla okunniga, men på olika områden" som min make ofta säga brukar säga till mig.
Om man tänker så,  kanske man lättare kan ta till sig det som är annorlunda.
 
För dig som inte har den blekaste aning om vad LSS är....
http://sv.wikipedia.org/wiki/LSS-boende
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0