det här vill jag göra...

... såg en repris (?) av ett Ernst-program.
Jag kan inte hjälpa det, men jag bir så himla sugen på att baka, röra ihop något gott. Han får det att se så vansinnigt lätt ut. 
Sedan kan man govetvis ha åsikter om hur han tänker och ofta låter han orden flöda fritt utan att passera filtret i hjärnan.. Men, men  han är väl en konstnärssjäl :)
 
Hur som helst. Såg honom slänga ihop kex härom sistens. Såg lätt, gott och lite nyttigt ut...
 
1 dl havregryn 
1 dl solrosfrön 
1 dl linfrön 
1 dl sesamfrön 
1 tsk bakpulver
2 dl vetemjöl 
2-3 dl fint rågsikt 
2 nypor salt 
1 dl olivolja 
2 dl vatten 
 
Äggvita att pensla med 
Flingsalt, solrosfrön, linfrön och sesamfrön för dekoration
 
Krafsa ihop allt i samma ordning som de står uppradade.
Glöm inte att blanda bakpulvret med vetemjölet/ rågsikten ( gammalt husmorskrep för att det ska komma ut i hela degen)
Gräddas i ugn på 200 grader ca 15-20 minuter.
 
(Ernst Kex-i-kex-bild)
 
 
Vad tror ni om att göra en god tapenade á la Anna till detta?
Jag tror - Gott :)
 

Kommentarer
Postat av: Sara

OOjjj så gott och med din tapenade till blir det svallande gott i gommen... det är jag säker på :)
Kramen

2013-08-23 @ 20:38:20
URL: http://vogelberga.blogspot.se
Postat av: Vera

Å vad gott! :) Getost och fikonmarmelad på det tack!

Svar: Oj, ja... Det låter inte heller så tokigt :-)
☼ Anna ☼

2013-08-23 @ 22:34:24
URL: http://sylvassavera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0