Hästarna...

Har sovit ute sedan torsdag och det verkar fungera alldeles utmärkt.
Ingen mockning är ju rätt skönt ;)
Pysslade med Varre men red inte vilket jag först hade tänkt. Mercy svettades som tusan. Han har fortfarande betydligt tjockare päls än Varre, undrar hur det kommer sig? Någon som har en idé?
Mercy fick tränset på och långlina, sedan gick vi en promenad i ca 30minuter. Glömde gic´vetvis att spraya honom med insektsspray så det blev en promenad med många huvudskakningar och ett boclsprång då en broms, stor som en helikopter satte sig i skapet honom, men han sansade sig snabbt så det blev bara ett krumsprång.
 
Nu har jag försökt att få till någonting som ska likna ett schema för hästarna - igen. 100% nöjd är jag inte. Det blir tufft om jag ska hålla igång båda hästarna. Tiden är knapp och maken har ruttnat på matlagningen, så jag ska se vad jag kan tänkas hinna med innan stallet. Sluta jobbet då jag ska sluta jobba ... dvs efter 6 timmar och 12 minuter, kan vara en del av lösningen. En stallfri dag i veckan hade varit toppen. Ska se vad jag kan göra åt det närmare hösten.

Kommentarer
Postat av: Vonne

Nää något bad blev det inte.. Ser ut som ni haft en bra Midsommar :-) kram

2013-06-24 @ 09:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0