lördag morgon...

... som vanligt rusar veckorna förbi. Det var faktiskt först igår som jag fattade - jag menar verkligen fattade, att det är midsommar om en vecka. Jag tycker att mina arbetskollegor tagit så tidiga sommarsemestrar. Men allt är precis som det brukar. Det är bara jag som inte fått några vårkänslor. Kort o gott är jag snuvad på en månad...
Så den klassiska frågan - Vad ska Ni göra på Midsommar? Har jag inte ens tänkt på... Ja-a... vad ska VI göra? Ingen aning faktiskt... Bli full som ett vårdike?... Nej just det... våren har ju redan varit. Får hitta på någonting annat...
 
Vi har haft pissväder. Hästarna har fått vila, inte för att de behöver den utan för att jag inte har någon lust att bli blöt. Jag har heller ingen lust att få blixten genom kroppen. Ja. lite nojig har jag blivit. Hoppas att jag inte får bestående men av måndagen.
 
Nu skiner i vart fall solen och jag är på shoppinghumör - till hästarna förståss. Lite nya borstar, lite man o svansspray, insektsspray, och om jag kanske hittar något annat jag hästarna behöver... och så ett par nya sommarridbyxor till mig - nu när jag förstått att sommaren är här :O
Önskar jag hade ro att sätta mig i solen och njuta, men det blir gärna för varmt vilket är synd för i morgon ska det ju regna - igen.
 
Igår ringde jag till Helena Equiterapeuten och bokade in både Varre och MB. Helena kommer på onsdag kl 18...
Vad hon kan tänkas göra med Varre har jag ingen aning om. ET vill ogärna knäcka, bända och dra i äldre hästar. Men jag vill ändå att hon känner igenom henne, för det är någonting som inte stämmer.
MB får sitt planerade återbesök.
 
Sedan ska jag lägga upp ett schema igen. Annars tenderar jag att "balla ur" så snart det blir lite sämre väder. Disciplin, DISCIPLIN Öberg!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0