Förmiddan igår...

... ägnade jag till Arbetsförmedlingen med ett personligt besök.
Yepp! Med lite pepp och lite vinklingar på hur man gå tillväga. 
Jobbigt detta med att vara arbetssökande, men å andra sidan tänker jag faktiskt inte vara det särskilt länge.
 
Vill bara hitta mitt drömjobb... Eller iaf ett jobb som leder mig till mitt drömjobb.
 
Torsdag idag och idag har jag sökt två jobb på förmiddagen... Hoppas på någon form av gensvar. Men jag räknar med att det tar sin tid.
På TRR sa Inger att genomsnittstiden för att hitta det nya jobbet är ca 6 månader - hu jeda mig om jag ska gå här ända fram till juni.
Men kanske är det mer relevant vilka jobb man söker, hur man söker och framförallt hur många jobb man söker.
Säg att man söker 20 jobb per månad det blir 120 ansökningar på 6 månader. Jag tror på antalet sökta jobb framför antal månader. Fast det är ju klart... Det ska ju finnas några jobb att söka också.
 
Säg nu inte att jag inte lever i verkligheten, för det gör jag.
Även om arbetsmarknaden är minst sagt kärv för väldigt många människor, så tror jag att jobbet för mig finns där ute. Jag behöver förfina mitt sätt att söka jobben på bara. Det går inte till på samma sätt som förr. Det finns tex inget krav att alla lediga tjänster måste rapporteras till AF.
Det talas om det där berömda isberget. Där toppen av isberget är de utannonserade jobben. Det stort och gigantisk ut, men det är (enl hörsägen) enbart 20% som annonseras ut. Av de 20% kanske var tredje annons ligger ute på fler än en jobbsökarsajt (min högst egna gissning). Resten är kontakter, spontanansökningar, rekommendationer mm.
Att ha ett stort kontaktnät är inte att förakta. Jag har därför valt att registrera mig på LinkedIn... Nu har jag inte fått färdigt hela min profil där, men den är under utarbetande. Alltid finns det någon som känner någon som behöver någon - som jag :)
 
Mitt i allt detta jobbsökande är jag orolig för pappa som i natten till  förrgår fick åka in till Falu lasarett.
Krya på dig älskade pappa ♥
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vera

Hoppas din pappa mår bättre! Stor kram från mig!

2014-01-09 @ 21:50:37
URL: http://sylvassavera.blogspot.com
Postat av: Mamma

Jag VET att du fixar det här med arbete,kanske tar det lite tid, men det löser sig,(så säger man i Värmland). Det kommer att ordna sej för pappa, jag är lugn.Kram på dej

2014-01-10 @ 11:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0