Viss oro för Pållan min...

... Lördag för ett par veckor sedan hände det någonting då jag var ute och red tillsammans med Moa och Elin [läs mer här]. Nu känner jag en större oro för att det verkligen hände någonting allvarligare. Varre är nämligen fortfarande inte helt ok. Nu har Varre fått vila i en hel vecka. Veckan som gått har jag låtit henne stå på en "devils claw roth- kur". Den ska verka antiinflammatoriskt och är dessutom bra för matsmältningen. 40ml/dag är det hon ska äta.

Hörde från SysterYster att hennes Equiterapeut berättat att det är många hästar som står med överansträngda muskler troligtvis som en följd av denna extrema vinter. Det tar hårt på hästarna att pulsa i den djupa snön, mycket mer än man tror.

Hoppas nu bara att det är en sträckning, så att det läker ut på några veckor.

Så nu är det massage och vila för Varre-buset, kombinerat med promenader i grimma och grimskaft.
Ingen lektion denna veckan heller och tävlingen i Vällingby ska jag nog stryka oss ifrån :(

Kommentarer
Postat av: Vonne

Så trist att Varre också gått och blivit halt, hoppas verkligen att det inte blir så långvarit som med min Doris för det har varit jätte jobbigt.

2010-03-22 @ 20:33:11
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Fortsätt med djävulsklon, den finns även som hackad som man kan blötlägga med betfor och MYCKET billigare gå in på http://borgebykryddgard.jetshop.se/default.aspx och läs mer där. Lycka till ♥ //Sara!!

2010-03-23 @ 08:09:48
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Eva

Oj, vad tråkigt. Hoppas Varre blir bättre snart. Har ni haft veterinär där?

Sv: Nej, jag tror inte det handlar om någon stackars missförstådd varelse, som inte kan kommunicera. Jag har lärt mig kommunicera med både spöken och andar men den här typen vill inte kommunicera. Och att rivas är verkligen inte snällt. Det har skett på ett sätt som jag definitivt tolkar som elakt. Jag har blivit jäkligt tuff mot den här varelsen och förmodligen är det därför som jag och dottern får vara ifred. Men vetskapen om att "de" finns stör mig, så helst skulle jag ju se att de försvann för gott. Min "mentor" jobbar på det för att försöka ta reda på vad det handlar om. Skrämmande eftersom jag vet att så många drabbats, så det är ju något som sprider sig. Usch ja, nog om det.

Önskar dig en riktigt bra dag. Vi hörs!

kram,

Eva

2010-03-23 @ 09:34:20
URL: http://detspokar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0