Dumt huvud får kroppen lida för

Gårdagens misstag innebar att det var bara att kliva upp i ottan och släppa ut pållarna idag igen...
Jag är redan trött ;)

Sitter och ska egentligen planera dagens arbete, men inser att det är knappast mödan värt... Jag får faktureringssällskap kl 9 fram till ca 10 då butiken öppnar och sedan ska jag vara lärare i inventeringsteknik för ena ägaren.. haha... företagets begåvning *not* som påminner om -han... sångaren i Thorleifs (stavas det så?), ni vet i dansbandsorkestern som Bert Karlsson gör reklam för Aftonbladet på TV om och på bussjävlarna i Täby... Är det kanske rent utav "han" som är Thorleif???

Stoooor parantes....

Fick precis mail om att vi stänger för inventering på måndag 31/8. Haha...typiskt denna ledning... Jag frågade innan sommaren hur de planerat med inventering. men då skulle jag inte lägga sig i... "allt under kontroll" för vi ska absolut inte stänga... Frågade igen efter semestern eftersom jag ingenting hört... Fick då svaret.. "va?... -det trodde jag att DU och M hade koll på"... Tanken var löpande inventering för att slippa stänga och för att slippa avsätta mycket personal... Nu blir det inte så... Men det finns ingen annan än jag som kan inventeringsrutinen och ska då ska jag med min redan höga arbetsbelastning sätta mig att lära ut. Jag är inte den bästa av pedagoger (jag gör hellre själv än att lära ut)... Rätt märkligt... Tänk OM jag skulle bli dålig? överkörd av en buss eller drabbas av Svininfluensan? bli transporterad till Danmark för vård... "
Tillståndet för den  41-åriga kvinna i Täby som drabbats av Svininfluensan är allvarligt och hon har nu förts till Danmark för vård"...
Känn på den!
Äsch! jag vet att det inget är att skämta om men jag kan inte låta bli...
*Nyser och säger "nöff, nöff"*

Nu ska jag jobba lite...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Vonne

Jag har en lärling som ska jobba ihop med mig ett tag framöver, apropå tålamod....

Nöff nöff!

2009-08-26 @ 11:19:59
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0