Ledig fredag...

Japp ledig idag också... I morse då jag vaknade var det ganska skönt att det var fredag. Nu är jag inte lika övertygad.
Vaknade tidigt ca 7.30. Vid 9- tiden åkte R med grabbarna till Rosenkälla golf (?) hmm,,,, det ligger där iaf... R och jag tog en tripp denna port i Uppsala 


för att köpa en våg(!) och det var då en liiiten rackare... En nyckelpiga kanske den skulle klara av :)



Hämtade grabbarna vid golfen


                                                  F A B B E


                                                 O S C A R
                                                     
Hämtade Elin i Mörby och åkte till stallet vid 15-tiden.
Planerade att åka till Nibble för att Elin skulle få rida i ridhus och rida igenom dressyrprogrammet ordentligt.
Detta till ca 16, men jag kan ju säga att det sket sig... Gulliver trampade sönder sig i trailern. Transportskyddet ser ut så här...


och han haltar naturligtvis *grrr* det blev med andra ord ingen ridning. Bara att packa in honom i trailern och åka hem igen. Nöden har ingen lag. Åka brett hem innebär att det inte är några bommar alls på bak, vilket jag inte gillar.

Tråkigt nog kan vi bara konstatera att han inte klarar av att åka "smalt", det är inte första gången som han istort sett nästan springer på väggarna när ekipaget svänger.  Nu letar jag 3/4 bommar för att bredda baktill åt honom...
Hoppas att han inte är annat än "sårhalt". Svullen lär han ju vara i ett par dagar.
Så förbaskat trist...

Nä... nu ska jag kika på Tyst vittne. Ska bli intressant i vilken paus jag somnar :)
Ciao

Kommentarer
Postat av: paulina

men usch då. :s

nu får gulle sluta göra illa sig hela tiden tycker jag.

kram

2009-02-28 @ 12:12:12
URL: http://paullinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0