Snö igen... söndag 22 febr.

Jaha.. Då var det skottning igen då... Började hemma kl 8 för att ta mig fram till bilen. När bilen var framskottad var det till att åka försiktigt till stallet.  Tro nu inte att det var färdigskottat för min del.. Nää.. skottning framför stalldörren också.
Pulsade ut med pållarna och åkte hem för att äta frukost.

Synd att snön kommer och sen ska töa bort med detsamma. Det är jobbigt när det snöar, men när den väl ligger ner på backen kan den väl få ligga kvar. Vinterland och sportlov för barnen är väl ändå något att önska. Men tyvärr det är ju redan plusgrader ute.
Söndag idag och denna helg skulle Elin ha varit hos sin pappa (pappahelg) men då han befinner sig i Thailand med Marie blev det en mammahelg. Grabbarnas mamma är i USA och skulle enl. R komma hem idag (sön), men Fabbe säger att hon kommer hem den 5/3... Jag bara undrar vem som ska framföra att  rätt information kommer oss tillhanda? Trodde att det låg på dom vuxna. TÄNK... om vi hade något planerat för dessa helger? Vi är inte barnfria så ofta men det går ju att räkna ut vilka helger som vi borde vara det så vi ska nog börja med att åka i väg lite mer.  Det enda som blir jobbigt  med att åka iväg är ju planeringen med pållarna. Måste hitta en pålitlig medryttare som jag kan lägga lite ansvar på då och då :) Problemet är ju bara att det inte går att planera ngt med denna familj.
Vi klarar ju inte ens av att komma i tid till födelsedagsfikat igår hos Svante.
Vet ni hur förbannad jag var innan vi kom iväg då klockan var 14.10.... Jag menar vi skulle ju bara ha varit i Bandhagen kl 14 och det tar sina 20 minuter att åka när det inte är någon rusningstrafik, till det ska vi lägga på tid för att hitta parkeringsplats... Jag fullständigt kokade när vi satte oss i bilen.

PMS eller klimakteriekärring eller bara  vanligt hederligt förbannad för att ingen respekterar tider. Jag har nog av den skiten på jobbet måste jag ha det hemma också?

Såg inte Vonne SMS om att vi skulle "chilla och mjuta av dagen, hästarna är gjorda"  förrän vi var på väg hem.

Vonne tog mitt intag och gjorde pållarna. Vad skulle jag göra utan henne?



Denna är till dig Vonne :)




Kunde iaf inte hålla mig borta från pållarna. Åkte upp med Glucosaminet som var slut och för att behandla Varres stråle som är lite skum. Mjuk men luktar inte illa, men det går att pressa vätska ur den. Konstigt att inte Hasse sa något om detta då han verkade henne i förra veckan, han tog ju ur lite väl hårt i strålen, men det kan ju bero på att hon var mjuk, men han borde ha sagt något om han tyckte det var något att säga något om... Nåväl... skurade strålen med jodopaxlösning och skurborste och lät det sitta en stund innan jag sköljde av med vanligt vatten. Dränkte sedan in bomull med lösningen och lät henne stå med denna i ca 1-2minuter. Sedan fick hon stå och torka upp liten stund på stallgången.

Jag tryckte att hon var betydligt bättre redan nu på morgonen då jag släppte ut henne.

Konstigt ändå om det skulle vara strålröta... Hagarna är absolut inte geggiga nu, hon kissar inte inne i boxen om det inte är absolut nödvändigt och det är det sällan enligt Varre. Jag har har inte bytt foderstat eller foder så jag tycker det känns minst sagt märkligt .




Svantebilder...











 

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag hoppas att snön försvinner snart.. är lite trött på snö och kyla nu.. :p

2009-02-22 @ 13:46:25
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Vonne

Jag älskar min nya ögon färg!:) Tack!

2009-02-22 @ 13:49:59
Postat av: Anna

Hihi... visst är den läcker :) så kul att leka med bilder...

/A

2009-02-22 @ 14:09:37
Postat av: Anonym

Nej, fy vad hemskt.



Du jag tänkte fråga dig vart du har fått tag i dina fotoramar runt dina bilder? :)

2009-02-22 @ 14:59:22
URL: http://zoegaz.blogg.se/
Postat av: Erica

Svar: - Mm.. :( ..undrar när våren ska komma egenltigen...

2009-02-22 @ 20:13:00
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: ✿Linda H ✿

jag har varit på förstasidan ett antal gånger nu men jag har aldrig bett om det... bara vaknat på morgonen och sett inlägget där!!!

jag har varit lite seg med bloggandet och att svara på allas kommentarer men nu är denna härliga helg slut och det är dags att ta sig i kragen!!

hoppas allt e bra med dig!

Kram

2009-02-22 @ 23:26:56
URL: http://hogsta.blogg.se/
Postat av: Mickis

Snö måste verkligenförsvinna! Nu vill jag ha vår, är så himla trött på kylan ...

2009-02-23 @ 13:36:17
URL: http://mikeytime.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej, tack! ska kika på det! :)

2009-02-23 @ 17:25:29
URL: http://zoegaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0