Fredagsstressen...Varre skulle få massage kl 16...

Skulle sitta med ÅR fö 2007/2008 hela dagen.. och det gjode jag minsann... Lite ringrostig eftersom jag inte gör detta dagligen. Men envishet är nog lite av ett karaktärsdag :) ... DET SKA GÅ!!!  Hmmm... till saken hör att jag blev inte riktigt klar iaf ...Det tar tid när man måste "lära om" varje år elle iaf återuppdatera sig varje år... Måste träna på några fler under under pågående år.
Var på jobbet vid 7.20 och kl 15.55 rusade jag hals över huvud hem (nästan småjoggade dessa 675m ), ringer Vonne och säger att jag är på väg, ringer Elin och säger att hon gör bäst i att vara hemma om 3 minuter och jag inser att jag har extremt taskig kondis, ska jobba på den vid tillfälle. Bilen startar inte, knycker Raouls bilnycklar, sätter i batteriladdaren i "den blå faran" och åker till stallet. När jag kommer upp vid 16.20 har Mia redan börjat massagen och hållt på i ca 15minuter... Vad ska jag göra utan Vonne och Zandra? mina räddande änglar!

Lite Ricketts-skvaller blir det alltid när Mia kommer, vilket vi är sååå tacksamma för :)... Nu senast berättade hon om Johns nya träningsteknik... En ehh... "docka" som han inhandlat på "nätet" och som han använder då han har hästar som bockar och lever rövare eller som bara ska användas vid invänjning av unghästar... Denna "docka" slipper iaf frysa och över den förvånade munnen har hon en halsduk... Vi skrattade så vi höll på att dö då Mia berättade detta... Dockan fick tydligen punktering redan första dagen men det löste han med att fylla henne med stoppning och då blev hon ju dessutom lite tyngre... Jag bara MÅSTE få se denna skapelse.

Ingen ridning, eftersom Varre fick massage. Hon hade lite muskelknutor på bröstmuskulaturen som Mia löste upp. Jäklar i min lilla låda vad förbannad Varre blev på sin omgivning, då Mia började massera denna ömma muskel. Det är tydligen inte alls ovanligt att de blir lite ömma och hårda i just den muskulaturen, sadelgjorden ligger ju där... Denna muskel kan även bidra till att utlösa sadeltvång (om den är inflammerad hård och öm), men jag antar att det finns lika många teorier omking detta som det finns hästägare :)
Nästa massagetid tror jag blev den 6/3 kl 17 för Varre, måste kolla upp det.



Mia masserar Varre...

Hemma kl 19 efter att ha handlat lite...
Middag, vin, slummer i soffan... ja det blev en helt vanlig fredagskväll :)
Raoul fixar middagen - som vanligt... Jag är väldigt bortskämd, men klagar inte :)



Tunnt skuren kassler med god CremeFraishe- (stavas det så?) sås tillagat i ugnen.
tillbehör: sallad
Hungran (dvs jag) hann natuligtvis äta upp nästan hela portionen innan bilden togs.

Soffpotatis 1

Soffpotatis 2

Kommentarer
Postat av: Vonne Lindell

Jag bara älskar bilden på soffpotatis nr 2!!

2009-01-31 @ 21:50:12
Postat av: Anna Öberg

Hahaha... Man tackar! Jag kan nästan höra dig gapskratta... Men man ska ju bjuda på sig själv.

Varsågoda :D

2009-01-31 @ 21:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0