"nu kör vi"

Allt för vanliga ord på min abetsplats, vad säger dom egentligen? att vi inte inte kör? eller att de behöver en chaufför, eftersom de själva inte verkar ha ens körkortstillstånd?
...High five!?! - jo, eller hur...  Men det var iaf vad de vill ville höra våra chefer. Detta bortsett från mig, då min tjänst föblir vad den alltid varit... Fast med högre belastning. Jag får inte ta hjälp av Malin längre som faktiskt varit väldigt effektiv med att sortera alla papper som bildas på en ekonomifunktion. Hon har dessutom tillsammans med en annan tjej, varit de två som ensamma inventerat hela företagets lager inför bokslut  både 2006/2007 och 2007/2008. Men nu så är det slut med det. Hur de kommer att sköta detta med inventering till sommaren, vet bara gudarna, men jag ska då inte göra det.
Nu ska man inte tro att jag är emot förändringar. Jag jobbar och gör förändingar dagligen, jag kräver förändringar, utan förändingar stannar utvecklingen. Men om man på allvar tror att alla ä lata och belägger dem med mer arbete komme detta enbart att resultera i att de bränne ut folket. Jag har tex aldrig någonsin tidigare jobbat så hårt som jag har gjort dessa snart 5 åren. Det är tur man har hästarna iaf, de är verkligen en fristad att vara i stallet.

Varre hade tydligen varit smått galen vid intaget.
Frustat och blåst upp sig, med "värsta hingstnacken" sa Zandra, sedan gjorde hon tydligen skolorna ovan mark. Man undrar ju vad som hänt minutrarna precis innan. Hon har varit så himla skötsam den sista tiden, men inte helt utan arbete kan jag säga. Nu kan man faktiskt få henne att gå förbi lastbilar utan att hon flyr.
Mycket av detta flyktbeteende fick vi nog bukt med på John-kusen i oktober. Jag ska skiva ner lite av de teorier som han arbeta efter, vid ett annat tillfälle. Just nu okar jag inte. Men jag längtar till nästa kurs om han nu ska ha några fler.

Fabbe hade inomhuscup i fotboll igår kväll och Raoul hade lite pyssel med sekretariat och de var inte hemma föän efter kl 23, men då sov jag redan i soffan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0