Elin & Gulliver 23 juli

Elin blev så sugen att hoppa Gulliver då Vonne och jag hoppade sist...

Här kommer lite bilduppdateringar på Elin o ponnyskrället ;)

 

Vonne hade gjort en söt liten bukett till Gulliver men kunde inte sätta fast den någonstans...

...o så hoppningen :)
 
Men jag är verkligen URKASS på att ta bilderna i exakt rätt ögonblick....


Antingen försent...


... ... ... TOKsent :)... ... ... Eller...


... för tidigt...

Så jag beslutade mig helt enkelt för att filma istället och ge er några urklippta bilder. Dock blir bilderna av lite sämre kvalitet,  men då blir det iaf mitt i språnget.






eftersom jag verkligen "suger" (Elins uttryck) på att fota i rätt ögonblick fick Zandra ta över kameran.. och se vad hon lyckades med ;)


Gillar Elins minspel när hon hoppar :D

Banpersonal ( Vonne på översta bilden)
och jag här nedan -skönheten som förblindar alla ...


Övningen:


Vi satte upp rättuppstående hinder för att de ska kunna hoppas från vilket håll som helst.
Avstånden mellan hindren på diagonalen la vi på ca 9,5m (2 galoppsprång, D-ponny) men kan varieras beroende på önskad svårighetsgrad och utbildning av hästen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0