...

Min älskade make har fått för sig att lära sig tala Zulu...
(Men han vill inte att jag lägger ut en ljudfil här så det får jag respektera... Det låter faktiskt rätt roligt...)

Zulu är ett folkslag i Sydafrika med ett uppskattat antal på 11 miljoner individer, de flesta talande språket zulu. Zulufolket är känt ifrån Zulukriget då britterna ändade deras självständighet 1879.


Språket Zulu
, även känt som isiZulu, är ett språk som talas av ungefär 9 miljoner människor. Majoriteten av dem (över 95 procent) bor i Sydafrika, men det finns också zulutalare i Swaziland och Mozambique. Zulu är ett av Sydafrikas 11 officiella språk och också det språk som flest talar (23 procent av Sydafrikas befolkning har det som första språk och ungefär 50 procent förstår det). (källa Wikipedia)



Jag förstår hans intresse, då han arbetar för ett företag i SA och har sedan 10 år tillbaka rest till och från i längre och kortare perioder. På senare tid har han mestadels arbetat på distans. Tack för tekniken säger jag :)
e-mail och Skype har gjort att han inte reser så mycket längre. Men snart är det dags igen... men först ska han på älgjakt i norrland och en resa på jobb till Malaysia... älgjakt igen och sedan SA... och vips!!! - är vi inne i oktober...
Späckat höstschema...och jag blir ensam hemma :(
Hur ska det då gå för mig? jag har ingen som lagar mat åt mig medan han är borta, jag kommer att bli mager som en skrika..haha...

Kommentarer
Postat av: Sara

Då kan jag komma å bo hos dig.... så kan vi bli "skrikor" båda två... :-þ

// Siss

2009-07-24 @ 14:35:27
Postat av: Anonym

Tack för hjälpen med Torven. Vi har det toppen. Kram Vonne

2009-07-24 @ 22:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0