...och så kom värmen tillbaka...

idag känns det som 200°C... Men termometern vid köksfönstret visar "bara" 31°C...
Det är för typiskt. Jag orkar inte vara ute i solen och jag som längtat så efter den.

Dagen började med en ridtur med Vonne och Zandra, släppte ut pållarna i hagen och fixade med det vanliga.

Jag är hästvakt åt Marina denna vecka. Marina skadade sig i hagen i försomras och fick tillbringa ett par veckor på Ulltuna, första veckan tillbringade hon i hängmatta då de inte kunde se var skadan satt eller ens om det var brutet. Hon har naturligtvis blivit mycket bättre och får nu gå promenader på ca 10-15minuter åt gången. Helst 2 ggr om dagen men i övrigt är det boxvila. Marinas ägare, Eja befinner sig, tillsammans med sin familj, i USA och är hemma igen på söndag. Så till dess vilar hennes konvalecens i mina händer.

Jag längtade till solstolen på fm. men nu gör jag det inte längre...
Snart ska jag tillbaka till stallet. Kl 16 kommer Rebecca Jarmeus och kikar på/ behandlar Varre. Rebecca är Equiterapeut och ridinstruktör. Varre har ett konstigt rörelsemönster på vä bak som jag hoppas att hon kommer ge mig svaret på vad det är. Hon vinklar benet lite lustigt men i övrigt verkar hon helt ok. Känns lite kortare i steget men inte halt... Hmmm....  vet inte hur jag ska beskriva det riktigt. Jag ska se om jag kan longera henne och filma samtidigt vid något tillfälle för att visa rörelsemönstret.

Nu ska jag göra lite bankärenden.

CU later! ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

Men något nytt än det som hon alltid har haft?!

2009-07-15 @ 21:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0