Måndag i stressens tecken...

Usch-ja... Vidriga måndagar... Hur mycket som helst att göra på jobbet.
Stressar igenom dagen och kom ifrån jobbet ca 17.20... Skulle bara hem, byta om och hämta Elin för att styra kosan mot stallet... Men ACK!... bilen startar inte.. hört den förrut kanske? Då har den ändå stått och laddat hela dagen, men med en trasig säkring, så den har inte laddat alls... Typiskt! Det var bara till att invänta att den laddat så pass att den startar...
Kom till stallet  vid ca 18 och då påbörjade Vonne och jag felsökning av elen till hagarna. Tequila hade tydligen varit fri som fågeln i söndags då Madde skulle ta in pållarna.

Det är ett enda bök med hagar inför sommaren och de hästar som ska i väg på bete som inte åkt, de ska ha förbete på hästar som gått på gräs sedan snön försvann (det är noga det här sa fan när han spöade kärringen :))... och samtidigt som vi vill spara på hagar för att vi som har våra hästar hemma ska få något bete alls till våra... Man blir så trött och det blir så tråkigt när det ska tjivas om allt...
Men det blir lugnare efter helgen ;)

Vi hittade ett par avbrott i Mies hagar och reparerade dessa och vi fick fram el, frågan är ju bara hur mycket el som går igenom. Trådarna är gamla, de har knutar, det är skarvat, tejpat, surrat och sedan går gräset emot trådarna... Rena rama råttbon på vissa ställen. Vi tycker att "våra hagar" är rent förskräckliga och de behöver verkligen åtgärdas... Men Herregud vilka nystan som grannstallet har... Jag ska ta lite bilder och lägga upp... Hur kan det bara får se ut som det gör? Inte så konstigt om ingenting tycks fungera...

Efter vårat mekande med tråd och el red Vonne och jag kyrkslingan i ett lugt och sömnigt tempo :)
 Nu är det straxt klart för lunch och idag är tisdag och möte med M vid ca 14...
CU♥

Kommentarer
Postat av: Vonne

Du glömmde berätta om ditt fina instrument :)

2009-06-09 @ 14:27:40
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: * Anna svarar *

Haha... du är rolig Vonne... Jag vet ju inte vad det var för något... Jag vet däremot att jag hade det då jag skulle kolla om det fanns el dragen i väggen vid något tillfälle, ja eller... hmmm... det kanske var något annat liknande :)

2009-06-09 @ 17:15:57
Postat av: Vonne

Släppte Varre och Doris i gräshagen igen, jag har inte hört något annat. Täcken på idag också.

2009-06-10 @ 09:17:43
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0