Stressad...

Jösses vad tiden går fort!

Malin tar studenten den 4:e (torsdag) och jag ska vara ledig i morgon och övermorgon... Jag har fullt upp på jobbet, hinner knappt fika känns det som (fast jag gör det ändå ;)) Elin åkte med Zandra efter skolan idag. Då förstod jag att hon skulle ta sig upp till stallet och börja tidigare med pållarna. Satt på jobbet och slet med leverantörsbetalningar och avstämningar inför månadsbokslutet till kl 18. Det kärvar fortfarande i plånboken även om det för tillfället verkar ha lättat på trycket. Folk verkar inte lika rädda för att handla kläder längre ;) Just nu går butiken jättebra och det är ju alltid trevligt...

Min ledighet i morgon och på torsdag och det kommer att  vara en ledighet som är jobbigt och slitsam. Alla förberedelser inför studentmottagningen... Mamma och pappa kommer från Borlänge i morgon. Madde Strömberg tar studenten i morgon och jag ska gå över en liten kortis iaf. Sedan ska maten inhandlas och förberedas, vinet och ölen skall kylas... och så ska man tvätta fötterna :D... Zandra fixar och trixar med Varre i morgon då hon har sin "operation Dagsverken" .. väldigt passande - inte sant?! Bortsett från utsläpp i morgon bitti kommer jag inte att få trhäffa pållarna förrän på fredag nästa gång... Hur ska det gå? Stallabstinens vid bara tanken...

Som ni kanske förstår kommer denna bloggen att ligga i dvala ett par dagar om jag inte får tid över vill säga, vilket förefaller mycket otroligt.

I dag skulle jag bara ta kyrkslingan med VarreFjun och då vi ridit nästan hela allén möter jag Mie i lastbilen... Shit!!! det vara bara att vända om och trava tillbaka. Det finns inte så mycket utrymme på vägen så att en häst som är absolut allt annat än trafiksäker klarar av att möta en lastbil (vi börjar klara av vanliga bilar nu)...Släppte sedan fram Mie där vägen delar sig och jag vänder tillbaka... Jag skulle ju rida kyrkslingan, så vi travade bortåt igen...
Då vi kom tillbaka till stallplanen ca 20minuter senare stod lastbilen fortfarande och brummade och då passade jag på att miljöträna henne på den. Skräckslagen ville Varre först inte ens gå bakom... Men det gav med sig lite.. och hon kunde utan att ställa sig på bakbenen stå mitt framför lastbilen med avstånd på ca 2m... Vi gör framsteg ;)
Man får gripa alla tillfällen man kan... För som Mr John Ricketts säger "ett dåligt system är bättre än inget system alls"... (Det är ju svårt att miljöträna på lastbilar och bussar om man inte själv har någon...  ) " börja smått och öka pressen vartefter"

Nu ska jag jobba med lite studentgrejor...
CU♥

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Ja, hästarna blev verkligen glada :D Tack så mycket!

2009-06-03 @ 08:26:45
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Sara

Härligt! Då har du att göra! Hoppas att ni får bra väder under studentmottagningen!

2009-06-04 @ 14:21:00
Postat av: Vonne

Halloj! Är du tillbaka till verkligeheten nu? Hoppas allt gått bra, tråkigt med vädret! Mitt kära barn hade fixat alla fyra hästarna i går när jag kom hem från jobbet, så jag kom lindrigt undan ;)

Kram!

2009-06-05 @ 09:38:19
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0