Helgen är schlutt...

... och vad har jag då gjort denna helg... 
Jo, somnat tidigt och vaknat tidigt.

Fredag stalledig och köpte ett par nya jeans... Nuförtiden en rätt ovanlig företeelse att jag köper kläder. Jag vet att många blir förskräckta när jag säger det, men jag kan inte låta bli att tycka det är tråkigt (Det skönt att jag kan handla på jobbet :) )... Först ska man hitta något som man tycker är snyggt, det är ju enkelt, för att inte säga BUSENKELT, det finns sååå mycket snygga kläder nu och nu som vårens kläder börjar hängas ut... MEN... man är ju inte 20 längre. Kroppen har förändrats en hel del under åren efter 20 och framförallt efter 3 barn. Modet är tajt och det är inte jag ;)... Sedan ska man ställa sig i en provhytt med inte alltför trivsambelysning (så här års)... Man är minst sagt blek, av med kläder, på med kläder och detta upprepas till man är fullständigt svimfärdig eller bara beredd att begå självmord eftersom det inte spelar någon roll om man plockar upp den där blusen i 2 stl, det "glisar" iaf över bysten, eller det mjuka på magen inte är så klädsamt över linningen på byxorna. Som ni kanske förstår tycker jag inte att det är helt enkelt att hitta det som är snyggt och som är klädsamt.. iaf på mig.
Men ett par nya jeans iaf... Replay straight och utpris ca 1399, som satt riktigt bra tom på mig :D

Lördagen vaknade jag tidigt, jag förstår inte varför... Körde Oscar till fotbollen kl 8 och fortsatte till stallet och släppte ut hästarna ochg passade samtidigt på att göra klart allt med mockning, mat och vatten. Hemma igen omkring 10.30 -11... Raoul följde med mig och köpte mig ett par nya ridbyxor då mina andra sagt upp sig i gylfen. Helskodda, hyggligt snygga,  med ett smårutigt mönster i bruna toner och en storlek mindre än de förra!!!!! (lycklig). Måste givetvis rida in de nya byxorna :) Tog ytterligare en tripp till stallet vid 15-tiden för att rida en mycket pigg, tittig och skuttig Varre. Galopperna tog vi uppförslutning eftersom hon tenderade till att bocka. Hon trippade på tvären och taktade, var rädd för de ynkliga snöhögarna som ligger kvar i norrläge. Solen sken och det var mellan 8-10grader varmt och Varre utan ländtäcke´
Inte så konstigt att hon är piggelin, när det var så vårigt och fint ute.  Tom jag var pigg och glad och orkade hänga med ordentligt :)
Hem och åt middag för att åka upp och ge hästarna kvällsmat vid 20.30-tiden.
Hemma efter denna korta utflykt somnade jag mitt i Walander... Jag måste nog vara den mest spännande människa som finns.

Söndag- vaknade tidigt ca 06... Försökte somna om men vände och vred mest på mig. Ruttnade till slut och gick upp.
Alldeles ensam uppe, fixade frukost och satte mig framför datorn och letade dressyrsadel till Elin... Vilka krav jag har kom jag på då jag letade... Den får inte vara för dyr, den måste vara svart med vid bom, den får inte vara större än 16"  och den måste vara välskött... Hmmm.... Inser att jag måste göra något åt "inte för dyr"... Det finns nästan inga  beg 16"are med vid bom i dressyr till salu. och jag kan ju bara konstatera att den sadel hon just vuxit ur, för 3 år sedan kostade 9000:- BEGAGNAD.... Då Elin inte är så duktig att vårda sina dyra grejor, så tror jag inte att vi får tillbaka hälften av det vi la ner på den vid inköpet.

Idag har vi ytterligare en avsutten träff med dressyrlaget i Vallentuna kl 14.  Innan dess ska jag ha hämtat Elin på Ekerö.
Vi är väl där ungefär som sist ca 2-2,5 tim...

Nu ska jag nog klä på mig :)

Kommentarer
Postat av: Anna ☼

Testsändning...



Nu gick det tydligen :)



/Anna

2009-03-22 @ 13:27:36
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0