vilken dag...

Tack o lov att den är över och att det är fredag idag!

Igår var det hektiskt vill jag lova...

Raoul åkte till Skåne i svinottan. Jag upp och släppte ut pållarna och direkt från denna snöyra med blåst som gjorde att snön verkade komma horisontellt, till Arninge djurklinik med Klara (gammlevoffen) för att få ny medicin till hennes besvär (hon har L7-S1syndrom även kallat lumbosakral stenos, jag kan skriva mer utförligt om det i ett annat inlägg).
Sitter på kliniken i ca 1tim och 15 min. av denna tid träffade vi Vet. Eva Linders i max 15minuter resten var rena väntan...Först på att få komma in på ett behandlingsrum, sedan väntan där inne i 15 minuter innan vetten kom och sa "hej". Sedan ytterligare väntan i närmare 30minuter på ett provsvar som vette skulle leverera tillsammans med ett recept...
Vi betalade de sura slantarna (1030kr) vid 9.30 och tänkte ta svängen om apoteket för att hämta ut medicinen. Jag trodde på fullaste allvar att apoteket öppnar kl 9 i Arninge, men Tjiiii... det vara bara att fortsätta hemåt och ta detta framemot kvällningen istället.
Anslöt mig till mina arbetskamrater vid 10-tiden och jobbade effektivt ända fram till 15.40 då jag stängde ner dator och begav mig hemåt för att byta om till stallkläder... Intag av pållarna...

Tog in hästarna, åkte till apoteket och hämtade ut medicinen. Åkte tillbaka till stallet där Elin och jag mycket snabbt tryckte i oss en varsin skagenmacka innan Elin Elin red med Ellinor på volten och jag bar in en pall med torv...
Mockade 3 boxar och fixade mat åt 4 hästar, kvällsfodrade och åkte hem...

Jo... det känns i ryggen idag kan jag säga :).. Lite ovan med så mycket tungt arbete på en och samma dag. Jag är ju en sån där kontorsråtta. Det är ju inte så ofta schemat ser ut så här, då hade jag nog varit betydligt mycket lättare och ha mindre midjeomfång :)... Kanske rent av "6ft under"

Väl hemma omkring kl 20.30 ( rätt bra jobbat ändå va :)) hade Raoul precis kommit hem och det fanns absolut INGENTING hemma att laga mat på, så han i väg och handla, han glömmer plånboken hemma och får åka ytterligare en vända. Slänger in Pizzabitar i ugnen som blir middag åt de två som inte ätit, Jakob och Fabbe...

Jooo just det ja... M kom in till mig på  jobbet vid 13.30-tiden igår (torsdag) och bad 1000 gånger om ursäkt att han tagit fel på dag för vårat ek.möte... Jag bemödade mig inte ens att kommentera honom, det hör ju inte till ovanligheterna direkt,. Så helt plötsligt satt vi ett "spontant" ekonomimöte kl 14 ... vad ska man säga?

Ojsannnn....  Nu ska jag ägna ett par minuter till att jobba *hehe*
CU!

Kommentarer
Postat av: Vonne Lindell

Usch! nu får jag dåligt samvete, bad om hjälp helt fel dag. Sorry!

2009-03-06 @ 11:15:49
Postat av: Anna ☼

NEJ!!! det är inte så jag menar!!!!! det är bara jag som har taskig timing och jag lider av dåligt minne, vovven bokade jag ju in i onsdags och då visste jag att jag skulle ta hand om dina hästar. Jag tycker det kändes bra att JAG för en gångs skull kunnat avlasta Er.

Kraaaama!

/A

2009-03-06 @ 11:27:24
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur är det med dig idag dÅ? :)



Kram

/Linnéa

2009-03-06 @ 13:05:46
URL: http://twistandshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0