Hoppträningen 25maj

Jihooo.... Hoppat igen!!!

Tänkte först lägga ner hela alltihopet... Jag fick sådana prestationskrav så ingenting fungerade i början... Galoppfattningarna... ehh.. hur gör man?.. Tog hon inte skänkeln så kröp jag ihop... drog upp benen och lutade mig framåt.. Va fan höll jag på med? Allt som man absolut inte ska göra ... det gjorde jag... till och med tappade humöret USCH!  Det får man aldrig göra! jag var bara en hårsmån från att kliva av. Ojuste mot pållen får man aldrig någonsin bli. Det ska ju vara roligt... Men sedan tänkte jag på Saras ord... "Skit i dom som står vid sidan av och kollar". Så jag stängde in mig i min lilla bubbla, där bara Varre och jag fanns och sedan red vi... Jag måste verkligen fokusera, det går inte annars. För någonstans där inne måste jag ta mig i kragen och det går inte om jag ska bekymra mig om vad alla andra tycker, tror och tänker... det är svårt nog ändå, det här med hoppning.

Varre var iaf helt underbar och jag var så modig att jag tom vågade hoppa "matt-muren" som Madde hade varit och införskaffat under dagen, den som jag absolut inte skulle hoppa... men det gjorde jag!  Stolt som en nybliven mamma och höjden var 50cm ;) . En gigantisk oxer på hela 60cm tog vi oss också över... Modet kommer om jag bara får låsa in mig i bubblan :) Tjejorna hade spökat ut hindren en aning... Lite plastblommor och infång med konstigt mönster och
denna plastmur som man trär på en bom (finns att köpa på Hööks för 489kr).


Jag höll förvisso på att åka av då Varre först slog på en tvärnit, men sedan bestämde hon sig för att hoppa och det blev ett snyggt helikoptersprång som jag inte alls var beredd på.... Det var inte mer än ogjort kan jag säga ;) Ser att Vonne fått ut dem så jag knycker lite från henne hehe... Man ser inte så mycket, men man kan ju ana :)




Vonnes Doris är halt och kunde inte vara med... Jättetrist! Vi som var så PÅ det här med hoppningen och började våga lite mer. Det går lättare och lättare att överkomma sin rädsla, saknade henne på träningen... Mina hoppkamrater blev Mian (Sandras mamma på Boki) och Clara (Sandras medryttare på Pepci) och det gick hur bra som helst. Mian var duktig förra gången, men denna gång var hon än bättre. Clara har inte ridit Pepci mer en kanske 2 gånger efter sin mammaledighet och inte hoppat på 4år men det gick hur bra som helst.

Jag vet inte hur det blir med bilder... Elin tog några stycken och Vonne filmade som sagt lite med telefonen. Vonne hade sin äldsta dotter Maddis med som håller på med ett projektarbete i skolan och hade kamera med sig och filmade, men jag är tveksam till om jag får tillgång till något material...Vi får se :) Hoppas kan man ju alltid.
Banan såg ut ungefär så här.


Nu ska jag skotta undan lite jobb!
CU♥

Kommentarer
Postat av: Vonne

Kunde tyvärr inte stå på något annat ställe och filma då jag hade både häst och hund med mig, ville inte filma i motljus så det blev långt ifrån ist. Men bättre än inget!

2009-05-26 @ 12:11:40
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Vonne

Har lagt upp en film till (gammal) som kan vara av intresse för dig. Du vet var, kolla!

2009-05-26 @ 14:34:17
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0