Rebeccaträning igår...

Och jag fick med mig Vonne! :) Tack!!!... DU fick mig att behålla lugnet och lastningen gick super-duperbra.
Visst trilskades det lite, men inte alls som då jag skulle åka iväg för 2 veckor sedan. På 5-10min stod hon inne i trailern utan att behövt stressa upp sig. För att jag aldrig hetsade upp mig. " Räta upp, behåll lugnet"... "Räta upp, behåll lugnet" -ANDAS!... Fantastiskt vad mantran kan göra med både mig och hästen. Detta lugn bevarades även i ridningen. Mycket tack vare att jag inte bar på några "rester" från lastning som gått åt helsifyr. Så himla skönt! Tänk om jag fick ta med mig Vonne varenda gång :)...

Ridningen gick väl bra... Pigg som attan var hon det lilla grynet. Inte helt lätt att rida, men det är hon ju sällan ;) Hon ger mig rejält med motstånd. Men när hon ger sig...Vilken fröjd det blir!
Idag började vi med skolorna... Haha... låter superavancerat men vi började lite smått med öppna som egentligen blev mer av "bogen in"... Men vi börjar... Hon accepterar inte riktigt min högerskänkel, så lite mer att jobba på i veckan har vi allt. Ställde lite högre krav på vänster galoppfattningar... MIN stötesten... Både Vonne och Rebecca hade ett leende på läpparna då de skulle beskriva "min låsning"... Vonne gick så långt som att säga att det börjar redan i stallet... haha... Inte helt fel faktiskt. Måste hitta ett effektivt sätt att avdramatisera detta. Skam den som ger sig, för det SKA gå :)

Vonne filmade en del. Men jag var så trött då jag kom hem igår att jag inte ens orkade titta på filmerna. Men jag ska delge er med någonting lite senare.
Nu är det lunch och jag är som vanligt nära gränsen till svält :D

CU♥

Kommentarer
Postat av: Vonne

Det var bara kul att följa med :) Att bara nynna "The vinner takes it all" vid lastning gör att man kommer i rätt stämning....och du vet ju varför ;) Ni var jätte duktiga, kram!

2009-10-21 @ 12:04:59
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0