Yiihoooo... Feberfri!!!

... (tror jag ;) )...

Men det måste jag nästan vara. Jag hade inte orkat vara så effektiv idag om så inte vore fallet. Jag har inte jobbat så snabbt och jag har inte blivit svettig, men jag har gjort färdigt.
Förlåt mamma... Jag skulle ha ringt... gör det i morgon...

Utläppet av pållarina gick smärtfritt. Allt det gamla vanliga med mockning, mat m.m. gick precis lika smidigt som det brukar. Idag klarade jag ju dessutom av att sköta det helt ensam.

Skurade Gulles blivande box och målade den även på utsidan... Det låter kanske inte som ett hästjobb (haha) men det tog sina modiga timmar trots allt. Trodde till en början att jag inte skulle orka. Men så flög den där hornbeklädda saken med tveeggad svans och tunga i mig, som såg till att det blev klart. Vilket nu känns jätteskönt, för då är det bara att flytta honom redan på måndag. Men det jobbet får allt Elin se till att sköta :)

Elin är hos pappa denna helg (tror att jag skrev det i ett tidigare inlägg) så jag har överlåtit ridningen till Emellie (Kopias matte). Igår red hon Gulle-Bulle på ridvolten och idag tog hon travbanan och testade av kondisen på honom... Min stora fux fick vila idag också. Kanske inte det mest optimala, men även om jag är feberfri så har jag fortfarande lite ont i halsen. OK... jag vet att den mycket väl skulle platsa bland "bästa ursäkterna". Man kan iaf inte hinna göra allt samma dag. Min prioritering låg på att fixa boxen. Får jag sova ordentligt i natt och om jag hinner innan jag ska vara på Fornboda i morgon kl 12 så ska jag försöka hinna med en kortare tur på Busan.

Nu är det iag dags att sova.

CU ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0