Äntligen :)

Här kommer en snabb uppdatering...

Har äntligen börjat sitta på pållan igen... Har skrittat henne i tre dagar och igår provade jag att trava lite. Emellie red mig barbacka på Gulliver ända bort till "tanterna" och tillbaka. Sedan red jag med dem upp påridvolten en kortis. Där prövade jag att trava Varre på börjt spår och även det kändes mycket bra... kanske är vi på "G" igen :)

Nu är det inte många dagar kvar till jag slutar min anställning på "jobbet" ... De vill fira av mig...fira??? nåja... men det kan dom väl få göra. Ser man historiskt på våra "utgångar" brukar de ju faktiskt vara rätt skojsiga, även om huvvet brukar protestera dagen efter ;)
Har försökt att knåpa ihop en  presentation av mig och Varre till klubbens hemsida. Vi som sitter i styrelsen kan ju föregå med gott exempel och presentera oss som ekipage. Jag hittade dessvärre ingen bild som gör oss rättvisa, eller MIG rättvisa, närmare bestämt. Antingen får det bli en bild på bara Varre eller så måste det knäppas nya bilder... Jag tror det får bli nya bilder på bara Varre ;)

Annars har det inte hänt så mycket... Styrelsemöte i klubben i måndags, utvecklingssamtal med Elin i tisdags... Det var väl de inpassningarna som måste ske utöver veckans "vanliga".



Eva!

Longera eller linlöpning innebär att man för hästen runt sig på en cirkel med en lång lina. Detta sker vanligast utan att ryttaren sitter på hästen.


bilden från http://www3.ridsport.se



Kommentarer
Postat av: Sara

Superkul att du börjat skritta Varre igen. Men.. (tipsar ☺)...undvik traven så mycket som möjligt, skritta och galoppera mer, det sliter minst.



Kramen Från Sara!!

2010-04-24 @ 18:42:42
URL: http://www.vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0