På "G"

Fika o sällskap i stallet var trevligt. Klart förberedd på att "ta i med hårdhandskarna" med mockning och allt det som hör till. Men icke! Kommer upp och allting till båda pållarna är redan gjort... Tackar Emellie :) ♥

Skrittade en ganska lång tur med Emellie och Kopia och sedan tog vi en sväng upp på ridvolten. Kände igenom Varre liiite mer idag än i går. Tog tom ett par galopper och hon går nästan som en dröm, min lilla älskade Varre :) Busig förstås, viss tendens till bockning i fattningarna men det gick att få bukt på. Men sååå underbart att återigen sitta på hästryggen. Jag kan inte beskriva hur underbart det känns, Nu är vi på "G"!

Emellie tyckte att jag skulle priovrida Kopia. Sagt och gjort... Vilken skillnad på häst. Jag har ju under de senaste åren inte riidit någon annan häst än Varre. Doris red jag vid något tillfälle i somras, men det är det enda. Det kändes lite konstigt till en början men Emellie hjälpte mig på traven medan hon gick runt med mitt bus.

Inga bilder tagna idag. Jag får sätta kameran i händerna på Elin och boka ett uppdrag för att det ska bli gjort gissar jag.
Nu är det dags för körslaget och middag.

C ya!


Kommentarer
Postat av: Eva

Godafton!

Ja själv skippar jag allt TV-tittande ikväll. Sitter här på jobbet med en pizza på skrivbordet istället. Varför då, undrar du säkert. Jo, för att det är enormt påfrestande att bo hemma hos sin 86-åriga mamma! Så jag sitter här en stund till innan jag beger mig "hemåt" för att sova. Gud så jag längtar efter ett eget hem! Men priserna här i Stockholm verkar bara öka... så vad gör man?

Nåja, slutgnällt - ville bara önska dig en fortsatt fin helg! :-)

Kram,

Eva

2010-04-24 @ 21:15:20
URL: http://detspokar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0